A raktár nélküli webshopoké a jövő

forrás: Prím Online, 2022. június 19. 13:24

Egyre több webshop szervezi ki Magyarországon csomagjai kezelését - ezt támasztja alá a fulfillment piac tavalyi, 70%-os bővülése. A zászlóshajó Webshippy duplázott, árbevétele megközelítette a 2,4 milliárd forintot.

 

A hazai fulfillment piac tavaly meghaladta a 4,5 milliárd Ft-ot

Mit nevezünk fulfillmentnek? Ennek igénybevételével az e-kereskedők/webshopok teljes körűen kiszervezhetik a vásárlók rendeléseinek teljesítését, kezdve az árukészlet raktározásától, a csomagok összeállításán keresztül egészen a szállításra való átadásig. Ezt a szolgáltatást kínálhatják klasszikus áruszállító vállalkozások és kifejezetten csak erre szakosodott cégek egyaránt. Perényi András, a Webshippy ügyvezető igazgatója kiemelte: „Egy professzionális fulfillment cég komoly figyelmet fordít a munkafolyamatok automatizálására, a robotizációra és a logisztikai szoftveres fejlesztésekre. Mi a Webshippyt pont emiatt inkább digitális innovátorként határozzuk meg és nem egyszerű logisztikai szolgáltatóként.” A hazai piacon jelenleg 6 jelentősebb szereplő működik, és az árbevételi adatok szerint 2020-ban mintegy 2,5 milliárd forintnyi forgalom realizálódott ezen területen, amely 2021-re már 4,26 milliárd forintra emelkedett.*  Ez 70%-os bővülést jelent, amely közel a duplája a magyar e-kereskedelemi piac tavalyi 32%-os növekedésének.**  

 

 

Webshippy 56%-os piaci részesedéssel bír 

A Webshippy a hazai e-kereskedelmi piac legjelentősebb fulfillment szolgáltatója, A magyar gyökerekkel rendelkező vállalat 2021-ben 2,39 milliárd forintnyi bevételt könyvelhetett el, amellyel gyakorlatilag megduplázta a 2020-as forgalmát (1,216 milliárd Ft). Ezzel tavaly a Webshippy adta a hazai fulfillment piac 56%-át. A vállalkozás dinamikus növekedése az általa kezelt csomagszámok gyarapodásából adódik: míg 2019-ben 341 ezer küldeményt teljesített, 2020-ban ez a darabszám már 817 ezerre emelkedett, tavaly pedig meghaladta az 1,6 millió darabot.  A teljes hazai e-kereskedelemben egyébként 70 millió csomagot adnak fel egy évben, ez azt jelenti, hogy teljes magyar csomagküldés 2,5%-át a Webshippy bonyolítja. 

 

Egyre több webshop szervezi ki a logisztikát

A Webshippy bevétele 2021-ben jelentősen hozzájárult magyar fulfillment piac növekedéséhez. Ezt a dinamikus bővülést Perényi András két trenddel magyarázza: „A piac bővülése mögött kétféle folyamat áll: egyrészt jelentősen nőtt a magyar digitális kereskedelem, így több csomagot kell kezelni, másrészt újabb és újabb piaci szereplők szervezik ki a logisztikát. A webshopok ugyanis rájöttek arra, hogy a nagy e-kereskedőkkel – mint pl. az Alza, Emag, Mall – versenyezve ma már nem elég szimplán olcsóbbnak lenni. A fogyasztók sok esetben a vásárlás utáni élmény, a kiszállítás minősége és gyorsasága alapján választanak webshopot.” Ezt támasztja alá a Retail TouchPoints kutatása is, miszerint a vevők 84% -a nem valószínűsíti, hogy egy rossz vásárlási élmény után újra vásárol majd ugyanarról a helyről, és 98,1% szerint a szállítás befolyásolja a márkahűséget.***  A vevők kétharmada (62%-a) ráadásul nem fejezi be a fizetést és a vásárlást, ha felfedezi, hogy a webshop nem kínál kényelmes szállítást és egyszerű visszaküldési lehetőséget. Perényi András hozzátette: „Az e-kereskedők már napi 2-3 rendelésnél is sokkal jobban járnak, ha az egész logisztikát kiszervezik egy professzionális fulfillment céghez. A saját logisztika fenntartása nagyon költséges, bonyolult és időigényes feladat. Ráadásul nálunk, a Webshippynél 150-200 ezer csomagot kezelünk havonta, így kedvezőbb árakat kapunk a futárcégektől, ez pedig vonzó sok webshop számára. A logisztika kiszervezésével az e-kereskedők egyszerre tudnak költségeket csökkenteni, miközben a bevételük várhatóan nőni fog a magasabb szolgáltatási szintnek (pl. aznapi szállításnak) köszönhetően. Nem véletlen, hogy a Webshippy partnerei piaci átlag feletti növekedést érnek el. Ma már ezt sokan felismerik, így egyre többen választanak bennünket is, például a közelmúltban a Lumenet, a legnagyobb hazai világítástechnikai webshop szerződött a Webshippyvel, így optimalizálva logisztikai feladatait.”

 

____________________

*  2020 és 2021 évre vonatkozó kötelező beszámolók alapján – Igazságügyi Minisztérium

**  GKI Digital – Magyar online kereskedelmi piac bővülése: https://trademagazin.hu/hu/gki-digital-arukereso-hu-70-millio-online-vasarlas-porgette-tavaly-az-e-kereskedelmet/

***  Forrás: https://retailtouchpoints.com/resources/last-mile-delivery-what-shoppers-want-and-how-to-save-retail

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01