A GLAMI új AI-technológiát alkalmaz a divatwebáruházak termékkínálatának katalogizálására
A GLAMI.group, Európa egyik vezető divataggregátor oldala új AI-megoldást vezetett be a webáruházak termékkínálatának katalogizálásához. A ChatGPT által is alkalmazott technológia több mint 130 termékjellemzőt képes automatikusan felismerni, így rövid idő alatt termékek millióit képes osztályozni, valamint segítségével mindössze 1%-ra csökkenthető a kategorizálatlan termékek aránya.
Az Európa 14 országában divatcikk kereső platformokat működtető GLAMI.group (Magyarországon Glami.hu) új AI-megoldást vezetett be. A Language Agnostic Merlin (LAM) még hatékonyabbá teszi a szabadalmaztatott neurális hálózati modellen alapuló online rendszert, amely havonta több mint 40 millió tételt kategorizál automatikusan. A személyre szabott házon belüli architektúra több mint 130 termékjellemző (rövid ujj, V-nyak, virágminta, stb) felismerésére alkalmas, valamint a nyelvfüggetlen működésének köszönhetően egyidejűleg alkalmazható a különböző piacokon.
A GLAMI mesterséges intelligencia által vezérelt osztályozási rendszere több mint 4300 európai webáruház több millió termékét kategorizálja és teszi kereshetővé. A kínálat havonta átlagosan 10%-a változik, amivel manuálisan lépést tartani lehetetlen, ezért a vállalat a legmodernebb automatizált hálózati architektúrákat alkalmazza. A webshopok széttagolt kínálatának rendszerezéséhez elengedhetetlen a termékinformációk vizuális és szöveges gyors és hatékony felismerése. A LAM, a GLAMI testre szabott házon belüli architektúrája a Transformer nevű megoldást használja a termék jellemzőinek azonosítására, ugyanazt a technológiát, mint a ChatGPT a természetes nyelvi feldolgozáshoz és a képek értelmezéséhez.
“A GLAMI platformok küldetése, hogy felhasználóink számára megkönnyítse a divat felfedezését és a vásárlást azáltal, hogy a felhasználó számára az egyéni ízlésüknek megfelelő személyre szabott választékot jelenít meg. A releváns termékek bemutatása természetesen kölcsönösen előnyös a felhasználók és a kereskedők számára is. Rendszerünk körülbelül 125 millió ajánlást generál havonta és így a GLAMI minden látogató számára személyre szabott élményt nyújt” – mondta el Silvia Lešková, a GLAMI országigazgatója.
A személyre szabott ajánlórendszer alapja a hasonló termékek megtalálása a katalógusban, amelyre a GLAMI saját, ún. Deep Item Categorization modellt fejlesztett ki. A rendszer naponta körülbelül 3 millió kérést tud kezelni, és 17 millió tétel között keres hasonló elemekre. Az ajánlások alapulhatnak az egyes elemek vizuális vagy szöveges hasonlóságán, vagy a korábbi felhasználói interakció eredményein. Az ajánlórendszer működését nap mint nap felülvizsgálják, hogy képes legyen követni a divattrendeket.
„A GLAMI-nál 2015 óta használjuk a gépi tanulási technológiát, hogy felhasználóink számára a lehető legjobb keresési élményt nyújtsuk. A mesterséges intelligencia technológia folyamatosan fejlődik, így további fejlett funkciók megjelenésére számíthatunk, amelyek még hatékonyabbá és élvezetesebbé tehetik az online vásárlás élményét. A GLAMI ezeket a feltörekvő technológiákat a partnerei számára is hozzáférhetővé teszi, így segítve azokat, hogy a piac élvonalába kerülhessenek” – kommentálta Václav Košař, Merlin vezető, a GLAMI Group Machine Learning mérnöke.
A saját platform fejlesztése mellett a GLAMI.group az AI közösséghez és széles körben a nyílt forráskódú közösséghez is hozzájárul. Például egy 2022-es brit gépi tanulási konferencián a csapat közzétette a GLAMI katalógus egy részét, hogy az multimodális nyílt forráskódú osztályozási referenciaértékként szolgáljon a közösség számára. A következő évben egy oktatási anyagot adtak ki ehhez az adatkészlethez, amely bemutatja annak széles körű felhasználási lehetőségeit.
Az AI-technológiák ipari alkalmazásai, amelyek jelenleg is fejlesztés alatt állnak, megértik a felhasználói preferenciákat, legyen szó stílusról, funkcionalitásról, vagy méretről. Ahogy a mesterséges intelligencia technológia folyamatosan fejlődik, a GLAMI még fejlettebb funkciókat fog alkalmazni, hogy még hatékonyabbá és élményszerűbbé tegye a divatcikkek felfedezését és vásárlását a felhasználók és a partnerek számára. Azok a vállalatok, amelyek alkalmazzák ezeket a feltörekvő technológiákat, a piac élvonalába kerülnek, átalakítva vásárlásainkat és az e-kereskedelmi platformokkal való interakcióinkat.
Kapcsolódó cikkek
- Felelősségteljes mesterséges intelligencia fejlesztés – jó úton járunk?
- Erre használják a magyarok a ChatGPT-t
- Félünk az AI-tól, pedig magunktól kellene
- GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
- 2023 a mesterséges intelligencia éve a tanfolyampiacon
- Már van olyan magyar webshop, ahol MI készíti a termékleírásokat
- Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
- GLAMI.hu: sikeres évet zártak a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó webáruházak
- Glami.hu: rekordokat döntött az idei Black Friday az online divatkereskedelemben
- GLAMI: a magyarok közel fele tervez divatcikkeket vásárolni Black Friday alkalmával
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A tíz gigabites 5.5G-t használó innovatív eszközöket mutatott be Budapesten a Huawei
Már világszerte tesztelik az 5G sebességének tízszeresére képes 5.5G mobilhálózatokat, az ezeket használó eszközök várhatóan még az idén megjelennek a kereskedelmi forgalomban.
Az Európai E-sport Szövetség tisztújításán magyar tisztségviselő is bizalmat kapott
33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi tag képviselte.
2023-ban is tovább növelte nyereségességét az OXO Technologies Holding Nyrt.
Megjelent az OXO Technologies Holding Nyrt. 2023. évi tőzsdei jelentése. A beszámoló a cégcsoport sikeres gazdálkodását, növekvő nyereségességét és kezelt vagyonának dinamikus bővülését mutatja.
Az elsők között vezette be Magyarországon a Diagon az SAP felhő alapú megoldásait
Bár a rendszerszintű felhős megoldásokat sok cég még óvatosan kezeli, a labordiagnosztikai reagensek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Diagon Kft. az elsők között vágott bele Magyarországon a valódi, felhő alapú fejlesztésbe, és vezette be az SAP újgenerációs vállalati rendszerét, az SAP S/4HANA-t, melynek bevezetését a Kontron Hungary Kft. végezte. Az elavult, szétaprózódott rendszer egységesítése sztenderdizált folyamatokkal, költséghatékonyan valósulhatott meg adatvesztés nélkül.
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit
2 kategóriában győztek és összesen 4 dobogós helyet szereztek a Szakma Sztár Fesztiválon április 26-án a kecskeméti Mercedes-Benz Academy diákjai. Az országos versenysorozaton 21 tanuló 4 szakmában képviselte a Mercedes-Benz Hungary Kft.-t.