E-kereskedelmi útmutató: Hogyan növelhetjük a konverziót és az eladásokat az üzenetküldő alkalmazásokkal?

forrás: Prím Online, 2023. szeptember 29. 14:21

Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.

A számadatokat tekintve a 2020-as években az online vásárlás világában jelentős változások következtek be, elsősorban az online vásárló felhasználók számának növekedése és a mobileszközök iránti egyre növekvő preferencia tekintetében. Ezek a trendek a Datareportal adatai alapján a jövőben is megmaradnak. A globális internetezők 92,3%-a legalább alkalmanként mobiltelefonon keresztül lép fel a világhálóra, ami azt eredményezi, hogy több fogyasztó vásárol mobileszközökön, mint asztali számítógépen vagy laptopon keresztül. Ezzel egyidejűleg 2023-ban a felnőtt internetezők 94,8%-a havi rendszerességgel használ üzenetküldő alkalmazásokat és csevegéseket.

 

Számos e-kereskedelmi márka készül a forgalmas eladási időszakra, ezért érdemes már most megvizsgálni az üzenetküldő alkalmazások lehetőségeit. Íme, hogyan segíthetnek a csevegőalkalmazások a márkáknak abban, hogy elérjék a vásárlókat, valamint vásárlásra, illetve ismétlődő vásárlásra ösztönözzék őket.

 

A márka bemutatása

 

Az e-kereskedelemben az első lépés a termék értékesítésében a márka megtalálása és megismertetése a megfelelő célközönséggel. Míg az emberek akár az utcán is beléphetnek egy üzletbe, az e-kereskedelmi vállalkozásoknak proaktívan kell keresniük a vásárlóikat. Szerencsére a márkák ma már a mobiltelefonokon is elérhetik a közönségüket, és gondoskodhatnak arról, hogy a megfelelő embereket célozzák meg. A Viberen például a márkák kor, nem, lakóhely, valamint érdeklődési körök alapján célozzák meg közönségüket. Emellett különböző típusú hirdetéseket is kihasználnak, amelyek natívan elhelyezhetők a csevegő- vagy hívásképernyőkön, illetve más gyakran látogatott helyeken. 

 

A fogyasztó első benyomása egy márkáról döntő fontosságú. Jelentősen befolyásolja a márka megítélését, amelynek megváltoztatása később kihívást jelenthet. A márkák kreatív eszközökhöz nyúlhatnak, amikor új célközönséggel szeretnék magukat megismertetni és megkedveltetni. Érdemes megnézni az AR-technológiákat, és létrehozni egy szórakoztató, márkázott lencsét, amelyet az emberek körbeküldenek majd a barátaiknak és a családjuknak; vagy létrehozni egy stílusos matricacsomagot, amely interaktív módon közvetíti a márka üzenetét – különösen a fiatalabb közönség számára. A Viberen a márkák összekapcsolják ezeket a megoldásokat saját chatbotjaikkal, és elvezetik az ügyfeleket a vásárlási út következő lépéséhez.

A márka bemutatásának különböző módjai: a Viber jóvoltából

 

Segítség a termék kiválasztásában

 

A márkák az üzenetküldő alkalmazások segítségével válaszolhatnak a kérdésekre és személyre szabott ajánlásokat adhatnak: segíthetnek a ruhák kiválasztásban, elmagyarázhatják a méreteket, javaslatokat adhatnak az elküldött kép alapján, és befolyásolhatják a fogyasztói döntéseket.

 

Ma már könnyebb kiválasztani egy terméket egy online piactéren, mert általában sokkal szélesebb választékot kínál, mint a hagyományos üzletek. A márkáknak érdemes kihasználniuk ezt a növekedő tendenciát mutató a trendet.

 

Ezen a ponton nagyon hasznos az ügyfeleknek szóló üzenetek, különleges ajánlatok küldése, a termékek bemutatása, és az, hogy az emberek kérdéssel forduljanak a márkához. Az e-kereskedelmi márkáknak is előnyös, ha a chatbotok éjjel-nappal támogatást nyújtanak, és márkamegjelenést hoznak létre az üzenetküldő alkalmazáson egy hivatalos oldallal vagy fiókkal, amelyet az ügyfelek könnyen megtalálnak.

 

Termékinformáció nyújtása: a Viber jóvoltából

 

Megrendelések és szállítások kezelése

 

A termék kiválasztása után elengedhetetlen a zökkenőmentes rendelési és szállítási folyamat. Ez valós idejű rendeléskövetéssel, a szállítási státusz azonnali frissítésével és az ügyfélszolgálat könnyű elérhetőségével biztosítható. Az e-kereskedelmi márkák üzenhetnek ügyfeleiknek az általuk ismert alkalmazáson keresztül, hogy tájékoztassák őket a rendelésük állapotáról, megoszthassák a garanciára vonatkozó információkat, lehetővé tegyék számukra a szállítás kezelését és még sok minden mást. Használhatnak chatbotokat is, hogy az ügyfelek a nap bármely időszakában tájékoztatást kaphassanak a megrendeléseikről.

 

Megrendelések és szállítások kezelése: a Viber jóvoltából

 

Értékesítés utáni támogatás 

 

Ebben a szakaszban egy üzenetküldő alkalmazás, amelyen az adott márka jelen van, jobb, mint egy eladó az üzletben, mivel mindig az ügyfelekkel, az ő kezük ügyében van. A jövőben valószínűleg az emberek egyre inkább kihasználják majd az ilyen személyes asszisztenseket a vásárlás során.

 

Az értékesítés utáni segítségnyújtáshoz általában ügyfélszolgálati csapatot vesznek igénybe. Ők használhatják az üzleti üzeneteket az összetett vagy egyedi problémák kezelésére, és hagyhatják, hogy a chatbotok kezeljék a gyakoribb és ismétlődő megkereséseket. A márkák arra is felhasználhatják ezt a lehetőséget, hogy keresztértékesítsenek hasonló termékeket, amelyek iránt ügyfeleik érdeklődhetnek, összegyűjthetik a visszajelzéseket, és szorosabb kapcsolatot építhetnek ki az ügyfelekkel, hogy azok hűségesekké váljanak.

 

Ügyfélszolgálat és keresztértékesítés: a Viber jóvoltából

 

Üzenetküldő alkalmazások: a vásárlás átalakítása

 

A növekvő mobilkereskedelmi trendek és az üzenetküldő alkalmazások népszerűsége jelentősen befolyásolják az online vásárlást. A fogyasztók ma már elvárják, hogy a vásárlási folyamat zökkenőmentes, személyre szabott és kényelmes legyen – az üzenetküldő alkalmazások pedig megfelelhetnek, sőt túl is szárnyalhatják ezeket az elvárásokat. Várhatóan a társalgási mesterséges intelligencia és a kiterjesztett valóság még fontosabbá válnak az üzenetküldő alkalmazásokban, szélesebb közönséget érnek el, és szinte nélkülözhetetlenné válnak a kereskedelemben. Azáltal, hogy jelenlétet teremtenek ezekben a népszerű alkalmazásokban, a márkák nagy és egyre szélesedő demográfiai réteggel léphetnek kapcsolatba. Számtalan vállalat már megtette ezt, nagyszerű eredményekkel.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!

Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták. 

2024. április 28. 12:04

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

2024. április 28. 10:21

Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói

Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM*  vagy IKT**  szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.

2024. április 27. 17:03

Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.

2024. április 27. 13:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50