Adverticum: email-marketing webszinten
Az email-reklám világszerte rohamosan terjed, az Egyesül Államokban a tavalyi évi 400 millió dolláros költés az idén csaknem megháromszorozódik, miközben a banner-reklám és szponzoráció 15 százalékkal visszaesett. Hasonló tendenciát fedezett fel a Magyar Reklámszövetség Internet Tagozata az idei első félévi felmérése során, hazánkban is csökken a webreklám, nő az email-marketing aránya.
A Prím által kifejlesztett majd az Adverticumban továbbfejlesztett adszerverhez - amelyet a ma már önállósult Adverticum Rt. üzemeltet - a Prím további ASP-szolgáltatásokat tud hozzátenni, például az egyre több helyen működő Prímposta freemail-rendszert, a Prímlistát, amely levelezőlisták indítását teszi lehetővé, vagy ha valaki rendelkezik cikkadatbázissal, mint a Prím, akkor az is megoldható, hogy ezekből tetszőleges tartalom szerinti hírlevelek készüljenek az adatbázis lekérdezésnek útján, s ezt a hírlevélgenerátort is szolgáltatja a Prím. A Prím és az Adverticum mindezzel egy új marketingeszközt ad a hirdetők kezébe, amely ugyanakkor semmiben sem emlékeztet a kéretlen levelek áradatára (spam), minden címzett csak azt kapja, amit kért, még a levél alján található reklám is személyiségéhez van igazítva, amire úgyis csak az fog kattintani, akinek az adott ajánlat valóban felkelti érdeklődését.
A világújdonságnak számító technológia mögött álló megoldás egészen egyszerű: lényege az admail.adverticum.net címen működő levélküldő (smtp proxy) szerver, amely az átmenő levélforgalmat az ügyfelek által kívánt módon egészíti ki hirdetésekkel, biztosítva a kiküldött levelek és bennük megjelenő hirdetések, valamint az átkattintások számának mérését. Annak, aki hírleveleibe vagy ingyenes levelezőlistáiba reklámkampányt akar szervezni, nincs más dolga, mint a hírlevél-kiküldő szoftverében a kimenő (SMTP) szervert az admail.adverticum.net címre állítani, majd web-felületen a bannerkampányokhoz hasonló módon felvenni a kampányt. A rendszer alapesetben egy hirdetést illeszt minden levél végére, de mód van arra is, hogy a levelek tetszőleges helyére tetszőleges számú hirdetést fűzzön be valaki. A statisztika azonos a bannerkampányokéval, a levél kiküldése számít adview-nak, a hirdetésben található URL-re kattintás pedig CT-nek (ClickThrough). Az egyszerűség, rugalmasság és kényelem mellett előny még a mérhetőség is, a hirdető nincs kiszolgáltatva a médiatulajdonos által bemondott adatoknak, mind a kiküldött levelek számát, mind a hirdetés hatékonyságát mért adatok támasztják alá.
Kapcsolódó cikkek
- Nyugat-európai adnetworköt szolgál ki az Adverticum
- Félmillió forint összdíjazású keresőoptimalizáció verseny indul
- Az online marketingről a TV-Híradóban
- EFFIE díjas lett a CitroMail.hu
- Ügynökségi adservert fejlesztett az Adverticum
- Úttörő megoldás az online médiatervezésben
- Ismét népszerűsíti a világhálót az IHM
- Szoftverek, megoldások győzelemre ítélve
- Gerillamarketing
- Ezer publikus prímlista