Hirdetési piactér az Adverticum-networkben
Mivel a piac megnyitásának pillanatában mindegyik tartalomszolgáltatónak nulla forint a keresete, a dolog elindításához az kell, hogy mindegyik networktag rendelkezzen egy bizonyos hitellel. A rendszeren belüli virtuális pénz a rendszer mozgatórugója a kredit elnevezést kapta. Minden site méretétől, forgalmától függő mértékben kerülhet negatív kredittartományba másoknál futó kampányai elindításával, de utána a kapott hitelt törlesztenie kell, vagyis arra kell törekednie, hogy saját kampányáért felületet adjon cserébe, így a vásárolt és eladott felületek egyensúlyba kerüljenek, s a kredit mindig a nulla érték közelében legyen.
A hirdetéscsere ismert forgalomnövelő eszköz az online médiában, intézményes módja is kialakult. Az egyszerű cserének azonban az a korlátja, hogy a megállapodás csak kétoldalú, az intézményesnek pedig az, hogy semmilyen szűréssel, fenntartással nem élhet a fogadó fél a bannerek tartalmát illetően (lehet, hogy a konkurenst is hirdetni kell, vagy olyan tartalmak jelennek meg a bannereken, amelyek a fogadó site közönségének jóérzését sértik). Az Adverticum hirdetési piacterén viszont a weboldal tulajdonosának jóváhagyásával indulnak a kampányok, előre ellenőrizhetők a kreatív anyagok, és az ezek megjelenítésével összegyűjtött reklámkredit is kizárólag ott költhető el, ahová az adott site bannerét befogadják. Vagyis ebben a rendszerben üzleti alapon történik a szabad kapacitások átváltása önreklámmá, ráadásul értékegyeztetésre is van mód, hiszen lehet, hogy egy megyei lap vagy például az Index fórumának felső zónája drágább, mint mondjuk egy magán-honlap alsó bannerhelye. A hirdetési felületeit mindenki annyi kreditért adja, amennyiért vevőt talál rá, és természetesen alkudni is lehet.
Az Adverticum-network elsődleges értéke, hogy közös médiumba szervezi a kisebb tartalomszolgáltatókat, akiken önmagukban esetleg nem akadna meg a hirdetők szeme mondja Kincses Anikó, az Adverticum Rt. ügyvezetője, majd így folytatja: A hirdetési piac beérése, egy ilyen típusú heterogén médium bevezetése azonban nem megy egyik pillanatról a másikra, a piacépítés kitartó munkát, türelmet igényel. Fontosnak tartjuk, hogy már menet közben, a közvetlen bevételek megindulása előtt is érezzék partnereink a networktagság előnyeit, értékeit, és megítélésünk szerint mindenki haszonként könyvelheti el ezt a szolgáltatást, amellyel az Adverticum-network valamennyi tagja megsokszorozhatja forgalmát, növelheti olvasótáborát.
Bővebb információ:
Kincses Anikó
Telefon: 248-3230
E-mail: akincses@adverticum.com
Kapcsolódó cikkek
- Minden tizedik ember az interneten vásárol
- Ausztriában rohamléptekkel terjed az internetes vásárlás
- 18 milliárd forint körül alakul az internetes kiskereskedelmi forgalom
- E-kereskedelem: három éve a legnagyobb arányú növekedés
- Többet költ az online-vásárló
- Szövetség alakult az elektronikus kereskedelem támogatására
- Axelero Marketline - tavaly 18 százalékkal nagyobb forgalom
- Új B2B Franchise Magyarországon
- Elégedetlenebbek lettek az Amazon és eBay vevői
- Axelero-bevásárlóközpont az [origo]-n