Folytatódik az e-volúció?
Hazai cégek: e-mailtől az e-kereskedelemig
Legfőbb megállapítások:
1. A kutatásba bevont országok (USA, Nagy-Britannia, Dánia, Franciaország, Japán, Szingapúr) körében szinte 100%-os vállalati internetpenetrációról beszélhetünk, míg hazánkban ebben a körben a cégek háromnegyedének van internet-hozzáférése.
2. Az internetet használó magyar vállalatok nemzetközi összehasonlításban meglehetősen jól szerepelnek az IP alapú kommunikáció külső partnerek felé történő alkalmazásában összesen 63%-uk használja míg a belső folyamatok és kommunikáció és információmenedzsment területén hazánk lemaradozni látszik mindössze a cégek 14%-a alkalmazza.
3. A vállalati internethasználati evolúciós lépcsőfokokra elhelyezve hazánkat, elmondható, hogy leginkább a kezdeti szintet jelentő e-mail használat a jellemző a hazai cégekre.
4. A hazai cégek az internetes e-megoldások területén a dán és szingapúri cégekhez állnak a legközelebb. Ennek következtében várhatóan egyre inkább a külső ügyfélkapcsolatok (marketingkommunikáció és e-kereskedelem) felé fordul majd (újra) a figyelem.
5. A januári InterBusiness kutatás szerint a hazai cégek 6-7%-a tervezi az internet bevezetését az elkövetkezendő 12 hónapban, és a már internethasználók 9-10%-a vetít előre fejlesztéseket, elsősorban az értékesítés és a marketing területén.
Kapcsolódó cikkek
- Oktatási fejlesztések és a magánfelhasználói kereslet tartják fenn a PC piac növekedését
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- E-Commerce-díjban részesült Nagy Zsolt
- Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés
- A világ előrehaladása az információs társadalom terén 2005-ben
- Elektronikus értékesítés és beszerzés a vállalatoknál
- A mobilbank lehagyja az internetbankot
- Általános bizalomerősödés az üzleti szférában
- KorlĂĄtlan idĹre fizet elĹ a gyakori internetezĹk zĂśme
- SzĹjĂźk egyĂźtt a hĂĄlĂłt!