Elektronikus értékesítés és beszerzés a vállalatoknál
Jelentés az internet-gazdaságról
A vállalatok közötti internetes kereskedelem lassan, de terjed hazánkban is. A cégek a beszerzési folyamat elektronikus útra terelése iránt nyitottabbak, többen használják az online csatornákat vásárlásra, mint termékeik, szolgáltatásaik értékesítésére. A cégek 8%-a értékesíti termékeit interneten keresztül, míg beszerzéseik lebonyolítására a vállalatok 14%-a vesz igénybe honlapokat, portálokat, elektronikus rendelési rendszereket. Az online értékesítésben – a nemzetközi tapasztalatokkal egyezően – a turizmussal foglalkozó cégek a legeredményesebbek.
A lehetőség biztosítása azonban nem jár együtt a forgalom feltétlen növekedésével. A magyarországi vállalatok 2002 évi árbevételének mindössze 0,7%-a származott elektronikus, azaz bármilyen számítógépes hálózaton keresztüli érkezett megrendelésekből, melyből az internet csak 10-15%-os részt hasít ki.
A beszerzések 1,1%-a bonyolódott elektronikus csatornákon.
Kapcsolódó cikkek
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Microsoft-GKI : Készül a Versenyképességi Évkönyv 2007
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- Oktatási fejlesztések és a magánfelhasználói kereslet tartják fenn a PC piac növekedését
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- E-Commerce-díjban részesült Nagy Zsolt
- Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés
- A világ előrehaladása az információs társadalom terén 2005-ben
- A magyar internetezők vásárlási szokásai
- Központi technológiai kutatóintézet felállítását szorgalmazza az EU
Ilyen lesz az első, személyzet nélkül is működő magyar bolt
A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt boltok Magyarországon. A technológia révén a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban.
A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat
Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől.
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Szegedi IT-startupból nemzetközi siker
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.