Informatika-szakképzési célú együttműködés II.
Béres István, az Oktatási Minisztérium kormánybiztosa sajtótájékoztatón kifejtette: az együttműködés lehetővé teszi a középfokú képzés során a naprakész ismeretek megszerzését, a szakmai gyakorlat megszerzését és az informatikai oktatás kiterjesztését a felnőttképzésre.
- A számítástechnikai képzést legalább olyan szintre kell emelni, ami a kis- és középvállalkozások fejlődéséhez szükséges ismeretanyag megszerzéséhez elegendő - mondta a kormánybiztos.
Béres István a megállapodástól azt várja, hogy a képzés tartson lépést a dinamikusan fejlődő, épp ezért gyorsan elavuló technológiájú infokommunikációs ágazattal és ezáltal egyre többen sajátítsák el a legújabb ismereteket.
Reményét fejezte ki, hogy az együttműködés az elkövetkező hónapokban további vállalatokkal bővül. Köpeczi Bócz Tamás, az NSZI főigazgatója szerint az informatikai képzés fejlődésével elkerülhetővé válik az a Németországban már tapasztalható jelenség, hogy az informatikai ismeretekkel rendelkező munkaerő hiánya miatt más országokból kell a szakembereket pótolni.
Szittya Tamás, a Novell Magyarország ügyvezető igazgatója az ország versenyképességének kulcsfontosságú tényezőjét látja a számítástechnika oktatásában. Az üzleti szféra képzésben vállalt túlzott szerepvállalását azonban veszélyesnek tartja, ami az ügyvezető igazgató szerint a diákok fogyasztóvá válásához vezethet.
Reszler Ákos, az IVSZ elnöke elmondta: a naprakész ismereteket adó képzés mellett lehetővé kellene tenni a gépírás kötelező középfokú oktatását is.
Mlinarics József, a MATISZ elnöke a digitális tartalom oktatáson belüli szerepére hívta fel a figyelmet. Véleménye alapján ha a szórakoztatóiparban érdekesen tálalható a digitális tartalom, akkor az a képzésben is jelentős hatékonyságjavuláshoz vezetne. Példaként a multimédiás megoldásokat említette.
Budafoki Róbert, a Cisco Systems Hungary country managere az informatikai oktatás színvonalának emelését az internetes tananyagok bevonásával látja megoldhatónak, amelyet 1997 óta különböző képzési programjaikban már alkalmaznak.
Vityi Péter, az oktatást kedvező árfekvésű szoftverekkel támogató Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója a tanárok továbbképzését, Keresztesi János, a számítástechnikai laborokat adományozó Sun Microsystems Magyarország ügyvezető igazgatója pedig az internetes programnyelvek tanítását szorgalmazza elsősorban.
Nagy Kálmán, az Oracle Hungary oktatási tanácsadója a cégek tanácsadói tevékenységére helyezné a hangsúlyt a számítástechnikai képzésben.
Kapcsolódó cikkek
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- A NetAcademiával képezteti leendő tanácsadóit a Microsoft
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- MS: IT-vakáció a Balatonon diákoknak
- Microsoft-program a frissdiplomások elhelyezkedésének megkönnyítésére
- Az Oracle kiemelt oktatási partnere lett a Számalk
- Microsoft: Korlátlan lehetőségek Magyarországon is
- Szittya Tamás az IVSZ "Nemzetközi piac, hardver-szoftver kereskedők" szakterületének vezetője
- Helyi hálózatok fejlesztési lehetőségei az oktatási intézményekben
- Újabb Java "Mesterkurzus": fókuszban az egyetemek