Mit mutat a Multimédia Barométer?
Legvisszafogottabban pedig a reklámügynökségek vezetői nyilatkoznak a kérdésről. Az online média marketing kommunikációs célú felhasználása leginkább a számítástechnika-információtechnológia területén terjedt el a megkérdezettek véleménye szerint. Utána a távközlés-hírközlés, majd a média-reklám következik. Negyedik helyre az egyéb szolgáltatásokat helyezik, ötödikre a pénzügyi szolgáltatásokat, hatodikra pedig a kereskedelmet és vendéglátást. Legkevésbé tartják elterjedtnek az internetes marketing kommunikációt a mezőgazdaságban, amit közvetlenül a nehézipar-bányászat és az egészségügy előz meg.
Az online médiát a hazai vállalatok leggyakrabban információközlésre használják, majd ezután következik az értékesítés-ösztönzés, illetve márkaépítés a megkérdezettek véleménye szerint.
A Netsurvey kérdésére, hogy miben látják az internet előnyét a hagyományos médiumokkal szemben, a válaszadók kétharmada a gyorsan és rugalmasan változtatható tartalmat jelölte meg. További egy-egy harmaduk az aktívabb célközönséget nevezte meg, mint erényt, a személyre szabhatóságot a one-to-one elérésnek köszönhetően, az éjjel-nappal való működtethetőséget, továbbá a vevővel történő közvetlen kommunikációt.
Hátrányosnak tartja viszont a válaszadók háromnegyed része egyfelől azt, hogy a kommunikáció eredményessége függ a vevő számítógépének fejlettségétől. Másfelől pedig ennek következtében a célközönség szűk voltát. Szintén az internetes marketing kommunikáció hátrányaihoz tartozik sokak szerint, hogy a vevő döntésétől függ, melyik oldalakat látogatja.
A kérdésre, hogy az online média mely marketing kommunikációs célra alkalmas leginkább, a válaszadók közel kétharmada (62 százalék) nevezte meg az információ-közlést, majd az értékesítés-ösztönzés (19) és a márkaépítés (16) következik.
Kapcsolódó cikkek
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- 38%-kal több internetes reklám Amerikában
- Egy év alatt 26%-ot nőtt az internetes hirdetési piac
- 5 milliárd forintot költenek az IT cégek B2B marketingre
- Ötven százalékkal nőtt az online hirdetési piac
- Újból növekedésnek indulhat az online reklámpiac
- A mobilbank lehagyja az internetbankot
- Általános bizalomerősödés az üzleti szférában
- Az online marketingpiac hiánya és egy új reklámszemlélet jövője