Felmérés a marketingkommunikációról

Várhatóan növekszik az online reklámköltés

, 2002. szeptember 11. 10:54
Jelenleg a vállalatok mintegy fele használja az online médiát reklámozásra. Legtöbben a marketingkommunikációs keret 2-5 százalékát költik internetreklámra, de ez az arány várhatóan növekedni fog. Többek között ez derül ki a Netsurvey Internetkutató Intézet "Multimédia-barométer" című kutatásából, amelynek fontosabb megállapításait az alábbiakban közöljük.
Az összesen 138 közép- és nagyvállalat megkeresésével összeálló minta képviseli valamennyi gazdasági ágazatot, de kiemelt arányban szerepelnek benne a könnyűipari, kereskedelmi és szolgáltató cégek. A megkérdezettek 89 százaléka rendelkezik saját honlappal, amelyek fele három éve vagy régebben került fel a hálóra. 12 százalékuk az utóbbi egy évben döntött pozitívan ebben a kérdésben, míg a weboldallal nem rendelkezők többsége már készíti honlapját, ám még így is sokan mondták, hogy nem látják gyakorlati hasznát. A honlapok zömének célcsoportját lakossági, illetve vállalati ügyfelek jelentik. Figyelemre méltó arányt képvisel a sajtó. A beszállítókat, illetve leendő alkalmazottakat célozza meg a weboldalak közel 10-10 százaléka. A megkérdezettek háromnegyede egy honlapot működtet, míg további egynegyede többet, amely javarészt külső cég megbízásával készült.

A Kreatív című szaklap és a Magyar Reklámszövetség támogatásával készült kutatás feltárta, hogy az online reklámeszközök közül legtöbben a bannert használják. Utána sokkal kisebb aránnyal következik a szponzorálás, a nyereményjáték és az e-mail hirdetés. A következő, még kisebb csoportba tartoznak a mobilkommunikációs eszközök, úgymint a WAP és az SMS, továbbá a rich média alkalmazása. Arra a kérdésre, hogy a nem reklámozó cégek miért mondanak le az internetes lehetőség használatáról, leggyakrabban a következő válaszok születtek:

1. Tervezik a cég internetes megjelenését. 2. A cég profilja nem igényli. 3. A célcsoport nem érhető el hatékonyan online médiával. 4. A célcsoport tudja, hol a cég site-ja, és megtalálja azt. 5. Nem fér bele a reklámkampány büdzséjébe.

Az online helyét a marketingkommunikációban használt eszközökre vonatkozó válaszokkal lehet meghatározni. Az összesítés alapján a legtöbb vállalat által használt eszközök sorrendje a következő: szórólap, nyomtatott sajtótermék, televízió, rádió, internet, közterületi hirdetés. A felmérésben szereplő vállalatok reklámköltése a média egyes területei között már más sorrendben oszlik meg: a sajtó, a televízió és a szórólap vezeti a listát, majd mögéjük zárkózik fel a közterületi hirdetés. nyomtatott sajtót leginkább márkaépítés céljára szokták igénybe venni, ahogyan a televíziót és a közterületi hirdetést is. A szórólap, a kiadvány, továbbá az internet (online média) fő funkciója az információközlés. Az értékesítésösztönzés legfontosabbnak ítélt médiuma a nyomtatott sajtó, a szórólap, a direkt marketing és a rádió.

A jövőre vonatkozó válaszok némi átrendeződést jeleznek. Kiegyenlítettebb lesz a különböző médiafajták használata. A megkérdezettek szerint alig lesz különbség a nyomtatott sajtó és a tévé használatának gyakorisága között, ahogyan az azokat követő szórólap és közterületi hirdetés között sem. A harmadik csoportot a rádió, az online média és a direkt marketing alkotja - szintén közel egyforma gyakorisággal.

Kulcsszavak: trend reklám marketing

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01