Az egyszerű kidolgozás a digitális kamerák sikerének alapja
"A digitális kamerák ezidáig nem váltak tömegcikké, mert a legtöbb felhasználó továbbra is a hagyományos filmet használja. A digitális fényképek kidolgozását is vállaló fotószaküzletek, illetve utcai kidolgozóbódék elterjedése azonban megkönnyíti a felhasználók dolgát, ami jelentős vonzerő lehet a vásárlásra" - közölte Chris Chute, az International Data Corp. (IDC) piackutató cég egyik elemzője, aki a társaság most kiadott jelentését is készítette.
A piackutató cég jelentése kihangsúlyozza azt a felhasználói igényt, hogy a gyártók ne csak digitális fényképezőgépeket gyártsanak, hanem megfelelő megoldást is kínáljanak azon felhasználók számára, akik otthon nem tudják, vagy nem akarják kinyomtatni a rögzített fotókat.
Az elmúlt évben az analóg filmról kidolgozott papírképek száma jelentősen meghaladta a digitális fényképezővel készített, majd kinyomtatott fotók számát az Egyesült Államokban. Az IDC szerint ez az arány várhatóan 2006-ban fog megfordulni.
Amíg tavaly a papírképek 80 százaléka készült hagyományos filmről, 2006-ra ez az arány csak 65 százalékra csökken. Ez az otthon kinyomtatott fotókkal együtt azt fogja jelenteni, hogy több papírkép készül digitális felvételről, mint filmről.
A digitális fotók üzleti jellegű kidolgozására az Eastman Kodak, a Fuji Film, és Sony cégek egyaránt kínálnak, illetve fejlesztenek megoldásokat.
Chute szerint ezen kényelmi szolgáltatás általános bevezetését követően még tovább növekedhet a digitális kamerák piaca. Az idei évben a tavalyi 27,9 millióval szemben mintegy 33 millió készülék eladását várja az IDC, a legnépszerűbb készülékek pedig várhatóan a 3 megapixeles kategóriából kerülnek ki.
2001-ben, illetve 2002-ben a 2 megapixeles kamerák voltak a legnépszerűbbek, de az árak csökkenésével gyorsan teret nyertek a nagyobb felbontású, 3 - 4 megapixeles modellek.
Kapcsolódó cikkek
- 360 fokos panorámaképek mobilkamerával
- A világ első teljesen elektronikus képkeresője digitális kamerákhoz
- Photoshop: újabb támogatott géptípusok és digitális negatív
- Tenyérmédia - Karácsonyra
- Adobe szoftverek amatőr digitális videósoknak és fényképészeknek
- Kamerás telefonokkal készített képnyomtatás fotóminőségben
- 8 megapixeles fotók mobiltelefonnal
- TIPA díjözön a Canonnak
- Képek nyomtatása közvetlenül mobiltelefonról
- A Photo hall a digitális technológiára épít
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.