Egyre többen akarják lemondani vezetékes szolgáltatásukat

Lakossági telekommunikációs szokások és elvárások

forrás Prim Online, 2003. május 13. 13:46
[smallimage 1 left]Az Net Research Center (NRC) áprilisban befejeződött telekommunikációs kutatása meglepő eredménnyel zárult: a magyar piacon a telekommunikációs szolgáltatások igénybevételében, illetve azok lemondásában az ár mellett a második legfontosabb tényező ma már a szolgáltatások minőségének a megítélése, illetve az ár/érték arány. Ebben a tekintetben a vezetékes szolgáltatók jelenleg vesztésre állnak az ügyfelek szemében." - nyilatkozta Klenovszki János, az NRC ügyvezető igazgatója.
A vezetékes telefonok tekintetében a Hírközlési Főfelügyelet legfrissebb -2003. márciusi - adataival részben egybevág az NRC Piackutató Kft. és a TNS Hungary közös telekommunikációs felmérése, amely szerint a hazai internetezők több mint 80 százaléka rendelkezik valamilyen vezetékes telefonos szolgáltatással otthonában, ám ez a szám lassan, de folyamatosan csökken a korábbi negyedévek adataival összehasonlítva. Ugyanakkor a két felmérés eredménye eltér egymástól, mert az internetezők körében alacsonyabb (12,6%) az ISDN vonalak aránya, mint a teljes lakosság körében, ahogyan azt a HÍF adatai jelzik. Az NRC adataiból kitűnik, hogy a gyakori internetezők körében minden ötödik telefon tulajdonos már gondolkodik azon, hogy egy éven belül lemondja vezetékes szolgáltatását.

Miközben egyre több ügyfél hagyja el a vezetékes piacot, a mobilosok száma továbbra is növekszik, bár a hazai piac telítődésének jelei már harmadik negyedéve érezhető. Ma már egyre több szolgáltatást várnak el a felhasználók: a piacon a legnagyobb igény jelenleg a mobil banki, a mobil internet és GPRS szolgáltatások iránt mutatkozik. A mobilhasználati szokások tekintetében a válaszolók egyötöde vallotta be, hogy telefonálás előtt végiggondolja mondanivalóját. Több mint 40 százalékuk a kedvezményes időszakot is figyelembe veszi, mielőtt tárcsázna. A megkérdezettek túlnyomó többsége (83,8 %) csak egyféle SIM kártyával rendelkezik és közel egyötöde a számára legmegfelelőbb időszakban beszél.

Emeltdíjas SMS-en a megkérdezettek 40 százaléka már szavazott, viszont magas azoknak az aránya is, akik ezt a fajta szavazást elutasítják. Az értéknövelt mobilszolgáltatások elutasítóinak fő érve, hogy drágák maguk a szolgáltatások, illetve, hogy még nem találkoztak olyan szolgáltatással, amely érdekelte volna őket ebben a fizetési konstrukcióban. A szolgáltatókkal kapcsolatos legtöbb kritika a szolgáltatások árait (39,1%), illetve a szolgáltatások minőségét (15,6%) érte.

A mobiltelefonnal rendelkezők 40 százaléka legfeljebb egy éve használja készülékét. A hazai piacon a legnépszerűbb készülékgyártók a Nokia (66%), az Alcatel (11%) és az Ericsson (10%), a többi gyártó termékei csak elvétve találhatók meg a hazai internetezők otthonában. A kutatás adatai rámutatnak az előfizetők tudatosságára is mobilvásárláskor: A mobilosok többsége úgy gondolja, hogy a telefon márkája csak átlagosan befolyásolta őt telefonvásárláskor, ám 26 százalékuk mégis kizárólag a márkanév alapján választ magának készüléket. Az új készülék kiválasztásakor a hazai internetezők többsége a sajtóban (53%) televízióban (43,7%) illetve a szolgáltató weboldaláról szerez információkat az egyes készülékekről. Azok pedig, akik három hónapon belül le akarják cserélni régi mobilkészüléküket, nagyrészük ismerősüknek vagy családtagjaiknak ajándékoznák el azt.

A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket

Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében. 

2024. november 2. 15:26

Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n

Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó. 

2024. november 2. 13:31

MonitorInfoView 1.25

A MonitorInfoView egy kis segédprogram, amely lényeges információkat jelenít meg a monitorról: a gyártási hét/év, a monitor gyártója, a monitor modellje, a támogatott megjelenítési módok stb. A kapott eredményeket egyszerű szöveg, HTML, XML vagy CSV fájlformátumba exportálhatjuk.

2024. november 2. 13:05

WizTree 4.22

A gyors kis program pillanatok alatt átvizsgálja a merevlemezünket és áttekinthető módon megmutatja, hogy melyek azok a fájlok, mappák amik a legtöbb helyet foglalják el gépünkön.

2024. november 2. 13:03

Megjelent a Switch'nstor 9 Gen2

Az ASUSTOR Inc. bejelentette a kilencportos hibrid 10 GbE-s/2,5 GbE-s Switch’nstor 9 Gen2 megjelenését, ami nyolc 2,5 gigabites Ethernet porttal és egy 10 GbE-s SFP+ porttal érkezik a NAS-eszközök csatlakoztatásához. Csatlakoztass egy 10 gigabites Ethernettel érkező ASUSTOR NAS-t és biztosíts akár négy kliensnek teljes sebességű 2,5 gigabites sebességű Ethernet-hozzáférést szűk keresztmetszetek nélkül, ami javítja az alkotók és vállalatok munkavégzési hatékonyságát!

2024. november 2. 11:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59