Chrysler: Az új megoldás javítja a zaj-, rezgés- és hangminőség-mérés hatékonyságát
A Chrysler Group nagy teljesítményű számítástechnikai központjában (HPC) közel kétszáz Itanium 2 processzorral működő HP munkaállomás-fürt az MSC Software virtuális termékfejlesztési alkalmazásával szimulálja a különféle gépkocsialkatrészek - a felfüggesztések, az alváz és a belső tér - viselkedését. Az újonnan telepített Itanium 2 alapú rendszerek mellett régebbi beszerzésű Intel Xeon processzoros szerverek is működnek a HPC-nél, és az Intel-megoldások kulcsszerepet játszanak a központ számítástechnikai gerincének működésében.
A Chrysler Group tavaly 128 db Intel Xeon processzort tartalmazó HPC-fürtöt állított üzembe az ütközéses vizsgálatok támogatására. Az új rendszer a Chrysler Group adatai szerint 20 százalékkal magasabb áteresztőkapacitást nyújt a korábbi RISC-alapú szervereknél, és a kapcsolódó költségeket is csökkenti.
Kapcsolódó cikkek
- Az Intellel még gyorsabb lesz a BMW Sauber F1-es csapata
- A HP hamarosan befejezi az átállást az Itanium platformra
- A Toyota Motorsport Itanium 2-alapú szerverfürttel segíti a Forma-1-es autófejlesztéseit
- Intel Itanium 2 alapú HP Integrity szerverek a Volvo IT-nél
- Intel Itanium 2 processzor alapú HP Integrity szerverek az Audinál
- Itanium 2 alapú HP Integrity szerverek a Francia Nemzeti Kutatóintézetnél
- Linux technológiával erősít a BMW WilliamsF1 csapat
- Centrino alapú hordozható PC-k
- Szoftverek 64 bites Itanium 2 processzorokra
- HP iPAQ a Ford volánja mögött
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.