Samsung: sikeres belépés a lézernyomtató-piacra
MTI Sajtóadatbank, 2003. június 5. 10:02
Sikeres volt a Samsung belépése a magyarországi lézernyomtató-iacra; a cégnek saját adatai szerint 4 hónap alatt mintegy 15 százalékos piacrészt sikerült megszereznie.
A Samsung Electronics Magyar Rt. a magyar lézernyomtató-iacon februárban jelent meg előzör fekete-fehér lézernyomtatóval, z év egészében 10 százalékos piaci részesedést akarnak elérni, mintegy 7000 darab nyomtató eladásával - mondta Sallai Attila, a Samsung információtechnológiáért (IT) felelős értékesítési vezetője szerdán Budapesten újságíróknak.
A nyomtatók bevezetésekor alkalmazott kedvezményeket az egész évben nem tudják fenntartani, ezért számolnak azzal, hogy a jelenleg elért közel 15 százalékos piaci résznél kicsit kisebb lesz az egész évi részesedésük - tette hozzá.
Jövőre már 20 százalékos részesedés elérését célozzák meg, amihez nagyon agresszív jelenlétre és folyamatos termékválaszték-bővítésre lesz szükség Sallai Attila szerint.
A Samsung ezért az idén három új nyomtató bevezetését tervezi a magyar piacra, amelyből egyet, a legkisebbet a napokban kezdik el értékesíteni. Az otthoni és kisebb irodai használatra alkalmas gépből 4000 darabot akarnak idén eladni.
Magyarországon az elmúlt évben összesen 35-40 ezer lézernyomtatót értékesítettek mintegy másfél milliárd forint értékben.
Amennyiben a Samsung terve megvalósul, a lézernyomtató-piacról 200-300 millió forint árbevétele származhat.
A Samsung Rt. 2002-ben 20,7 milliárd forint forgalmat ért el, 2003-ra 25,2 milliárd forintot terveznek.
A cég tavalyi árbevételének 49 százalékát a szórakoztatóelektronikai, 18 százalékát az információtechnológiai, 16 százalékát pedig a telekommunikációs termékek eladása tette ki. A fennmaradó 17 százalék a háztartási gépek értékesítéséből származott.
A nyomtatók bevezetésekor alkalmazott kedvezményeket az egész évben nem tudják fenntartani, ezért számolnak azzal, hogy a jelenleg elért közel 15 százalékos piaci résznél kicsit kisebb lesz az egész évi részesedésük - tette hozzá.
Jövőre már 20 százalékos részesedés elérését célozzák meg, amihez nagyon agresszív jelenlétre és folyamatos termékválaszték-bővítésre lesz szükség Sallai Attila szerint.
A Samsung ezért az idén három új nyomtató bevezetését tervezi a magyar piacra, amelyből egyet, a legkisebbet a napokban kezdik el értékesíteni. Az otthoni és kisebb irodai használatra alkalmas gépből 4000 darabot akarnak idén eladni.
Magyarországon az elmúlt évben összesen 35-40 ezer lézernyomtatót értékesítettek mintegy másfél milliárd forint értékben.
Amennyiben a Samsung terve megvalósul, a lézernyomtató-piacról 200-300 millió forint árbevétele származhat.
A Samsung Rt. 2002-ben 20,7 milliárd forint forgalmat ért el, 2003-ra 25,2 milliárd forintot terveznek.
A cég tavalyi árbevételének 49 százalékát a szórakoztatóelektronikai, 18 százalékát az információtechnológiai, 16 százalékát pedig a telekommunikációs termékek eladása tette ki. A fennmaradó 17 százalék a háztartási gépek értékesítéséből származott.
Kapcsolódó cikkek
- Négy új fényképezőgép a Samsungtól
- Anyósülésre szíjazott mátrixnyomtató
- Ericsson-Samsung távközlési keresztlicenc-megállapodás
- Blogolásra is alkalmas a Samsung SGH-L760 3G-s telefon
- Friss Samsung i7 és L74 firmware
- Samsung hibrid kéklézeres DVD-lejátszó 550 euróért
- Hordozható Canon fotóprinter
- Xerox: új szoftverek irodai multifunkciós rendszerekhez
- Xerox DocuColor 260: 32 lézernyalábbal
- Új Lexmark színes lézernyomtatók