Az EU harcol a spam ellen

Tóth Kristóf, 2003. július 15. 23:07
Az Európai Bizottság szerint összehangolt, nemzetközi erőfeszítés szükséges a kéretlen, reklámcélú e-mailek megfékezéséhez.
Az Európai Bizottság keddi közleménye szerint globális erőfeszítésre van szükség a számítógépes rendszereket egyre inkább leterhelő kéretlen reklám e-mailek, vagyis spam-ek visszaszorításához.

Az Európai Unió törvényhozó szerve ennek megfelelően új szabályozást szeretne kialakítani a spam-ekkel kapcsolatban az idei év októberétől. Az Európai Bizottság a szükséges lépéseket az Egyesült Államokkal összehangoltan kívánja kidolgozni illetve végrehajtani, és azt szeretné, ha az OECD (Organization for Economic Cooperation and Development - Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet) is szerepet vállalna.

"A spam mindannyiunk számára komoly problémává vált, mivel a jelenség rendkívül bosszantó. Jelentős időbe telhet, mire az ember kiszűri, melyek azok az e-mailek, amelyek fontosak számára" - mondta Erkki Liikanen, az Európai Bizottság informatikai és telekommunikációs biztosa.

Liikanen szerint az elküldött e-mailek 48 százaléka spam, amely éves szinten mintegy 2,8 milliárd dollár kárt okoz a társaságoknak a kieső termelékenységen keresztül. A legtöbb kéretlen e-mailel különféle termékeket, mint például pénzügyi szolgáltatásokat próbálnak eladni küldőik, de igen gyakori a pornográf spam, és az internetes csalás is.

Liikanen arra ösztönözte az EU tagországokat, fogadják el azt az új törvényt, amely októberben lép életbe, és jelentős szigorításokat vezet be a kéretlen e-mailek küldésével kapcsolatban. "A tagállamoknak biztosítaniuk kell, hogy a spam-ek csak a címzett egyértelmű beleegyezésével legyenek elküldhetők. Szintén fontos, hogy azokat, akik megszegik ezen szabályokat, felelősségre vonják cselekedetükért" - mondta Liikanen.

"A második fő cél az országok közötti összehangolt munka, a hatékony együttműködés biztosítása lesz, amelyben az olyan nemzetközi szervezetek, mint az OECD jelentős szerepet kaphatnak."
Kulcsszavak: spam EU

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51