Felmérés a gyakori internetezők üdülési szokásairól

forrás Prim Online, 2003. július 23. 11:51
NetMonitor néven közös kutatássorozatot indított az NRC Piackutató Kft. (a továbbiakban: NRC) és a TNS Gazdasági és Társadalmi Marketing Tanácsadó Kft. (a továbbiakban TNS) A kutatócégek 2003. novemberig 10 különböző témakörben, többek között a gazdaság, informatika és a telekommunikáció területén végeznek havonta online felméréseket. A júniusi kutatásunk alkalmával a hazai internetezők nyaralási, utazási szokásait vizsgáltuk. Az adatfelvétel 2003. május 30-a és június 7-e között zajlott. A több mint 550 érvényes kérdőív adatai nem, kor, iskolai végzettség és településtípus bontásban (a TNS InterBus adatai alapján) reprezentatívak a heti többször internetező magyarországi felhasználókra.
A Netmonitor júniusi kutatása szerint a gyakori internetezők közel hetven százaléka évente legalább egyszer elmegy üdülni belföldre vagy külföldre. Mintegy 30 százalékuk utazási szolgáltatásokat is interneten keresztül foglalna és rendelne, azonban a nyolc százalékos fizetési bizalom sajnos még nagyon alacsonynak számít. Idén nyáron a netes háztartások átlagosan 100-150 ezer forintot költenének üdülésre, amiből útiköltségre legfeljebb 50-100 ezer forintot áldoznának. - jelezte Klenovszki János, az NRC ügyvezető igazgatója a kutatás legfőbb eredményeit összefoglalva.

A gyakori internetezők 68%-a legalább egyszer, míg 32%-uk ritkábban üdül évente. Az internetezők utazási szokásainak általános jellemzői többek között, hogy szeretnek nyaralni, fontos számukra a pihenés. Szeretik pontosan és aprólékosan megtervezni a vakációt és részletes információkkal rendelkezni az üdülési lehetőségekről.

A gyakori internetezők közel 70%-a szívesen olvasna információt, útleírást a cél országról, illetve keresne (66%) konkrét utazási ajánlatot a weben. A gyakori felhasználók közel 30%-a az utazási szolgáltatást online foglalná le, rendelné meg, de mindössze 8%-uk fizetne ezért az interneten keresztül.

Fontos megemlíteni, hogy a gyakori internetezőknél másodlagos az aktív üdülési lehetőségek megléte, továbbá kevésbé bíznak az utazási irodákban is. Üdülésnél az internetezőknek a két legfontosabb szempont a költségek és a látnivalók választéka. Ezt követi a szálloda, a lakhely minősége és a biztonságos, kényelmes utazás.

A gyakori internetezők zöme (60%) általában családjával, közel húsz százalékuk pedig párjával, illetve barátokkal, munkatársakkal tölti nyaralását. A nyaralási lehetőségekről a felhasználók gyakorlatilag az alábbi három információforrásból tájékozódnak:
barát, ismerős, rokon (32%)
internet (29%)
üdülési katalógusok (24%)

A gyakori internetezők 70%-a tervezi, hogy elmegy üdülni még ebben az évben. Ezen felhasználók 35%-a utazási irodával, míg 60%-uk egyedül, illetve barátokkal, ismerősökkel szeretné megtervezni üdülését. Az internetezők (háztartásukban élőkkel összesen) átlagosan 100-150 ezer forintot terveznek költeni üdülésre ebben az évben és ebből átlagosan maximum 50-100 ezer forintot hajlandóak költeni utazásra (pld. repülőjegy, benzin költségek). Utazásaikat jellemzően saját gépkocsival (67%), busszal (28%), vonattal (23%) tervezik, míg repülővel húsz százalékuk utazna.

Az eredményeket ősszegezve megállapítható, hogy a gyakori internetezők nagy részének meghatározó fontosságú a nyaralási lehetőségek kiválasztásánál az interneten látott információk és lehetőségek.
Kulcsszavak: kutatás NRC TNS Modus utazás

A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket

Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében. 

2024. november 2. 15:26

Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n

Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó. 

2024. november 2. 13:31

MonitorInfoView 1.25

A MonitorInfoView egy kis segédprogram, amely lényeges információkat jelenít meg a monitorról: a gyártási hét/év, a monitor gyártója, a monitor modellje, a támogatott megjelenítési módok stb. A kapott eredményeket egyszerű szöveg, HTML, XML vagy CSV fájlformátumba exportálhatjuk.

2024. november 2. 13:05

WizTree 4.22

A gyors kis program pillanatok alatt átvizsgálja a merevlemezünket és áttekinthető módon megmutatja, hogy melyek azok a fájlok, mappák amik a legtöbb helyet foglalják el gépünkön.

2024. november 2. 13:03

Megjelent a Switch'nstor 9 Gen2

Az ASUSTOR Inc. bejelentette a kilencportos hibrid 10 GbE-s/2,5 GbE-s Switch’nstor 9 Gen2 megjelenését, ami nyolc 2,5 gigabites Ethernet porttal és egy 10 GbE-s SFP+ porttal érkezik a NAS-eszközök csatlakoztatásához. Csatlakoztass egy 10 gigabites Ethernettel érkező ASUSTOR NAS-t és biztosíts akár négy kliensnek teljes sebességű 2,5 gigabites sebességű Ethernet-hozzáférést szűk keresztmetszetek nélkül, ami javítja az alkotók és vállalatok munkavégzési hatékonyságát!

2024. november 2. 11:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59