Felmérés a gyakori internetezők üdülési szokásairól

forrás Prim Online, 2003. július 23. 11:51
NetMonitor néven közös kutatássorozatot indított az NRC Piackutató Kft. (a továbbiakban: NRC) és a TNS Gazdasági és Társadalmi Marketing Tanácsadó Kft. (a továbbiakban TNS) A kutatócégek 2003. novemberig 10 különböző témakörben, többek között a gazdaság, informatika és a telekommunikáció területén végeznek havonta online felméréseket. A júniusi kutatásunk alkalmával a hazai internetezők nyaralási, utazási szokásait vizsgáltuk. Az adatfelvétel 2003. május 30-a és június 7-e között zajlott. A több mint 550 érvényes kérdőív adatai nem, kor, iskolai végzettség és településtípus bontásban (a TNS InterBus adatai alapján) reprezentatívak a heti többször internetező magyarországi felhasználókra.
A Netmonitor júniusi kutatása szerint a gyakori internetezők közel hetven százaléka évente legalább egyszer elmegy üdülni belföldre vagy külföldre. Mintegy 30 százalékuk utazási szolgáltatásokat is interneten keresztül foglalna és rendelne, azonban a nyolc százalékos fizetési bizalom sajnos még nagyon alacsonynak számít. Idén nyáron a netes háztartások átlagosan 100-150 ezer forintot költenének üdülésre, amiből útiköltségre legfeljebb 50-100 ezer forintot áldoznának. - jelezte Klenovszki János, az NRC ügyvezető igazgatója a kutatás legfőbb eredményeit összefoglalva.

A gyakori internetezők 68%-a legalább egyszer, míg 32%-uk ritkábban üdül évente. Az internetezők utazási szokásainak általános jellemzői többek között, hogy szeretnek nyaralni, fontos számukra a pihenés. Szeretik pontosan és aprólékosan megtervezni a vakációt és részletes információkkal rendelkezni az üdülési lehetőségekről.

A gyakori internetezők közel 70%-a szívesen olvasna információt, útleírást a cél országról, illetve keresne (66%) konkrét utazási ajánlatot a weben. A gyakori felhasználók közel 30%-a az utazási szolgáltatást online foglalná le, rendelné meg, de mindössze 8%-uk fizetne ezért az interneten keresztül.

Fontos megemlíteni, hogy a gyakori internetezőknél másodlagos az aktív üdülési lehetőségek megléte, továbbá kevésbé bíznak az utazási irodákban is. Üdülésnél az internetezőknek a két legfontosabb szempont a költségek és a látnivalók választéka. Ezt követi a szálloda, a lakhely minősége és a biztonságos, kényelmes utazás.

A gyakori internetezők zöme (60%) általában családjával, közel húsz százalékuk pedig párjával, illetve barátokkal, munkatársakkal tölti nyaralását. A nyaralási lehetőségekről a felhasználók gyakorlatilag az alábbi három információforrásból tájékozódnak:
barát, ismerős, rokon (32%)
internet (29%)
üdülési katalógusok (24%)

A gyakori internetezők 70%-a tervezi, hogy elmegy üdülni még ebben az évben. Ezen felhasználók 35%-a utazási irodával, míg 60%-uk egyedül, illetve barátokkal, ismerősökkel szeretné megtervezni üdülését. Az internetezők (háztartásukban élőkkel összesen) átlagosan 100-150 ezer forintot terveznek költeni üdülésre ebben az évben és ebből átlagosan maximum 50-100 ezer forintot hajlandóak költeni utazásra (pld. repülőjegy, benzin költségek). Utazásaikat jellemzően saját gépkocsival (67%), busszal (28%), vonattal (23%) tervezik, míg repülővel húsz százalékuk utazna.

Az eredményeket ősszegezve megállapítható, hogy a gyakori internetezők nagy részének meghatározó fontosságú a nyaralási lehetőségek kiválasztásánál az interneten látott információk és lehetőségek.
Kulcsszavak: kutatás NRC TNS Modus utazás

360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról

Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?

2024. május 10. 20:41

Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.

A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet. 

2024. május 10. 19:25

Szegedi IT-startupból nemzetközi siker

Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.

2024. május 10. 18:27

Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel

A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert. 

2024. május 10. 17:44

Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját

Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.

2024. május 10. 16:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36