Vezetékes telefonok piaca - egyre kevesebb fővonal
Folyamatos csökkenés
A fővonalak alapján a vezetékes szolgáltatók közül a legnagyobb, 79 százalékos részesedést a Matáv mondhatja magáénak. A Vivendi ezen a piacon 12 százalék, a Hungarotel 5 százalék, az Emitel 2 százalék, s a Monortel szintén 2 százalék részesedést birtokol.
Az adatok alapján az ISDN-vonalak száma és aránya az összes fővonalból az 1999 évi első negyedévi 100 ezerről az idei első negyedévre valamivel több mint a hétszeresére nőtt. Igaz, az elmúlt egy évben kissé lassult a növekedési ütem: az idén az első negyedében mintegy 10 ezerrel nőtt az ISDN-vonalak száma az előző negyedévhez képest.
A fővonalszámok alapján a piaci erőviszonyok gyakorlatilag nem változtak 2003 első negyedében: a Matáv Rt. az előfizetők 79 százalékát mondhatja magáénak, amely magas piaci koncentrációra utal. Ezt tükrözi a piaci koncentrációt jellemző úgynevezett Herfindahl-index is, amely egy ötszereplős piac esetében az optimális 20 százalékhoz képest 2003 első negyede végén közel 64 százalék volt.
A Herfindahl-index a piaci koncentráció mértékét mutatja, ezért ebből következtetni lehet a piaci verseny kiegyensúlyozottságára, azaz arra, hogy a piacon uralkodó viszonyok hol helyezkednek el a tökéletes verseny és a monopólium között.
A magyarra jellemző öt piaci szereplő esetén vezetékestelefon-piac a tökéletes versenyt jelentő 20 százalékos és a monopóliumot jelentő 100 százalékos érték között mozoghat.
A HíF elemzése szerint a vezetékes forgalom az idén az első negyedévben a kezdeményezett hívások összidőtartamát tekintve mintegy 2 százalékkal nőtt az elmúlt év utolsó negyedéhez viszonyítva. Ezen belül a beszélgetések időtartamának növekedése elhanyagolható, 1 százalék alatti volt, míg az internethívások időtartama is 5 százalékkal emelkedett az előző negyedévhez képest, s az internetforgalom tette ki az összes hívásidő körülbelül egyharmadát.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint százezerrel bővült az RCS&RDS előfizetőinek száma
- Májusban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Fokozottan veszélyeztetett a hazai KKV-k informatikai rendszere
- SciamuS: felére csökkentett a vezetékes- és mobilköltségek
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Júniusban csökkent a telefonvonalak és nőtt az ADSL-hozzáférések száma
- Kevesebb telefonvonal, több ADSL-hozzáférés
- 19 ezerrel csökkent a vezetékes telefonvonalak száma
- Tovább csökkent a vezetékes vonalak száma
- Novemberben is csökkent a vezetékes vonalak száma
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Rename Master 3.18
Sok fájl átnevezése eléggé fárasztó munka, ezért is nagy segítség ez az ingyenesen használható, remekül testre szabható szoftver, amely nagy mennyiségű állományok csoportos és gyors átnevezésére használható.
Password Cracker 4.8.2.567
Elfeledett jelszavaink visszaszerzésében nyújt hathatós segítséget ez az apró és nagyon egyszerűen használható alkalmazás. Csupán a csillagokkal, vagy más karakterekkel kitöltött jelszómező fölé kell húzni az egerünket, és máris láthatjuk az eredményt.
Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca
Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.