Elektronika - a lapos képernyő felé megy a piac

MTI Sajtóadatbank, 2003. szeptember 1. 10:43
A dél-koreai Samsung cég képviselője az elektronikai berendezés berlini nagy bemutatóján, az IFA-n úgy vélekedett, hogy a televíziós piac hasonló változást él meg most a lapos képernyőre való áttéréssel, mint amikor a fogyasztók a fekete-fehér készülékekről a színesre váltottak.
Szerinte a laposak iránti kereslet olyan erőteljes, hogy nem lehet még csak jóslásokba sem bocsátkozni, hová fejlődhet az idén. Egyre nagyobb a kereslet a falra akasztható, azaz kimondottan lapos készülékek iránt is. Igaz, a német piacon arra számítanak, hogy a mintegy ötmillió készülékből 150 ezer lesz ilyen a háztartásokban az év végére.

Mivel ezek drágábbak, 10 ezer euró körül van az áruk, a tévékészülék eladások teljes értékében részesdésük elérheti a 20 százalékot - jelentette ki a holland Philips képviselője Berlinben. A vállalat az IFA-n már csak ilyeneket állított ki.

A lapos tévék piacvezetője a Samsung és a Sharp lett, a Sony, a Philips és a Panasonic másoktól vásárolja ezen képernyőket, így piaci lemaradásban van, most kezdi saját modellválasztékát kialakítani. Több japán vállalatnak a kisebb, 37 centis képernyőméretű készülékeknél már elsősorban lapos képernyős kínálata van, a piacvezető országnak így Japán tekinthető.
Kulcsszavak: Samsung IFA LCD televízió

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Mit várnak a cégvezetők a mesterséges intelligenciától?

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 13:29

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14