Jogi védelem agresszív marketingesek és piackutatók ellen
Fogyasztóvédelem angol módra
ˇ Visszaélés az automatikus hívóberendezésekkel
ˇ Visszaélés a hívószámkijelzéssel
ˇ Olyan visszaélés, amikor rövid idejű vagy hallgatag hívásokat végeznek
ˇ Tisztességtelen nyereség kicsikarása
Bár tanulságos lenne, itt nincs hely minden kategória összes fondorlatának a leírására. Az első kettőnek a nevéből elég jól ki is lehet találni, hogy kik és milyen módon mehetnek az előfizető idegeire, a további kettő viszont első olvasatra nem nyilvánvaló.
Telefonbetyárok is csinálják, hogy valakire sorozatosan rácsöngetnek, majd azonnal leteszik a kagylót, esetleg megvárják, amíg a hívott fél felveszi a telefont, de nem szólnak bele, de az ilyen esetek ritkák és – ha bizonyítható a szándékosság – akkor, mint eddig is, bűncselekménynek minősülnek. Viszont az automatizálás terjedésével tömegesen terjed a jelenség, hogy valakik hívógéppel folyamatosan hívnak számcsoportokat, hogy felállítsák az üzemelő készülékek listáját. Ez a rendeletben az idegesítés szándékos esetének minősül. Az is gyakran előfordul, hogy a call center felhív előfizetőket úgy, hogy amikor létrejött a kapcsolat, akkor éppen nincs vonalban az operátor, ezért a hívott fél csak a szorongást keltő néma csenddel szembesül. Ha a jelenség ismétlődik, akkor, bár nem szándékos, a cselekmény mégis a rendelet hatálya alá esik.
A tisztességtelen nyereség kicsikarásának számtalan trükkjére a rendelet nem is hoz fel példákat, mert – mint mondja – ezzel tippeket adna. Azokat a közismert eseteket mutatja be, amikor például egy személyesnek látszó üzenet segítségével valakit arra vesznek rá, hogy tudtán kívül emelt díjas számot hívjon vissza, vagy úgy állítják be az emelt díjas szolgáltatáson levő fogadó faxgépet, hogy az rendkívül lassan vegye az adást. Ugyancsak büntetendő trükkös megoldás, ha a hallgatag hívás hatására a felhívott ember arra csábul, hogy emelt díjas számot hívjon vissza. A rendelet szerint a tisztességtelen nyereség kategóriájában létezik olyan trükk is, hogy az emelt díjas szolgáltatás mesterségesen még akkor is magnóra vett csengetési visszhangot közvetít a hívónak, amikor a számlázás már valójában megkezdődött.
A rendelet nem viccel: a szabálysértési bírság legmagasabb összege 5.000 angol font, és ezen felül az elkövető cég vagy magánszemély még kártérítésre is kötelezhető.
Hűvös Imre
Kapcsolódó cikkek
- Tovább megőrizné az adatokat a Google
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- 2009-től digitális átállás, döntött az Országgyűlés
- Jogtalanul gyűjt adatokat az FBI
- iTunes azonosító kell az iPhone-hoz
- 400 ezer dollár bírság eBay-csalásért
- EU-nyomásra csökkenti az adattárolási időtartamot a Google
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- Erőszakos videójátékban szerepel egy angliai katedrális
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.