Pénzbehajtás gombnyomásra
Ma egyre több intézménynek jelent nehézséget a követelések ügyintézése, a pénzbehajtással kapcsolatos határidők és jogi lépések gyors, leginkább eredményes kezelése. A sürgető problémára talált hatékony megoldást a VemSoft Kft., amelynek szakértői kifejlesztették a Collection Assistant (CA) behajtási tevékenységet támogató szoftvert. A hazánkban egyedülálló fejlesztésnek számító rendszer jogi szakasszal történő kibővítéséről tájékoztatta a cég a sajtó munkatársait.
A lejárt követelések kezelése azonban összetett jogi és pszichológiai kérdés. Ha minden ügy egyedi, szakmai felkészültséget igénylő intézkedésekkel jár, az rendkívül költség-, idő- és energiaigényes. A CA lehetőségeivel viszont a követelések számítógépes nyomon követése, beleértve a rendszeres helyzetjelentéseket is, teljesen automatizálható. Mit - mennyit - jelent ez a mindennapi gyakorlatban? Ha egy bank a monitoring jelentésben látja, hogy a hitelfelvevők bizonyos százaléka a lejárat előtt pár nappal még nem teljesített, azt is megbecsülheti, hogy mekkora összeg fog hiányozni a határidő után.
Minden bizonnyal fordulatot jelent a pénzügyi behajtások területén, ha a jogi folyamatok informatikai támogatása gyorsabbá és hatékonyabbá teszi az eljárásokat - állítja Porcsalmy Imre. A CA hazai viszonylatban egyedülálló megoldása a követelések teljes és integrált kezelése, emellett nagy erénye, hogy változatos technológiai környezetben is könnyen illeszthető.
A rendszer alapja, hogy figyel és figyelmeztet - ha kell, lép.
Ellenőrzi, hogy az ügyfél betartja-e az ígéretét, ebből kiindulva naprakészen figyelmezteti az ügyintézőt, és az ügyfelet is, figyelve a kérdéses összeg változásait. Nem szabad megfeledkezni a rendszeres figyelmeztetés lélektani hatásáról, és arról sem, hogy sokaknak csak egy rövid levélre van szükségük, hogy a fejükhöz kapjanak: tényleg, a befizetés! A szoftver a hatályos jogszabályokra épülve dolgozik, de egyben a felhasználó üzletpolitikájához is igazítható - vázolta a programrendszer működését a cégvezető.
Miben könnyíti meg a szoftver az ügyintézők életét? Statisztikákat és formaleveleket készít, amelyek kézi módosításra alkalmas formában is rendelkezésre állnak. A dokumentumokat ügyekhez kapcsolva tárolja és keresi vissza, emellett számon tartja az ügyfelektől érkező válaszokat, az esetleges újabb ígéreteket, határidőket. Végső esetben - indoklással - átadja peres behajtásra az ügyet. Sikerdíj-modulja is van a CA-nak: havi szintű kimutatás készül a banki dolgozókat és a külső cégeket illető jutalékokról. A CA azonban készít fekete és szürke listákat is, a nem vagy csak nagy kockázattal hitelezhető ügyfelekről, automatikus nyilvántartást vezet a késedelmeskedő adósokról, és kommunikál a Bankközi Adósnyilvántartó Rendszerrel. Nem utolsó sorban pedig adatokat szolgáltat az uniós csatlakozás miatt egyre égetőbbé váló kimutatások és minősítések egységesített - vagyis az uniós BASEL II rendszerhez illeszkedő - kezeléséhez.
Azokban az országokban, ahol hasonló rendszereket alkalmaznak a hitelkezelésnél, tíz percre csökken az ügyintézés, miközben a kamat is stabil marad!
Porcsalmy Imre szerint, a CA rendszer jó alapot szolgáltat egy bankon belüli pozitív adóslistához is, ami minden becsületes banki ügyfélnek érdeke. Csak ilyen rendszerekkel lehet hatékonyan küzdeni a visszaélések visszaszorításáért. Az informatika eszközei nem ütköznek adatvédelmi akadályokba, mégis egyszerűsítik az adminisztratív lépéseket. Az egyenleg: feleannyi papír, olcsóbb és biztonságosabb hitel. Ez pedig - csakúgy, mint a kockázat csökkenése - az egész társadalom javát szolgálja.
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Pénzügyi bűncselekményeket kiszűrő automata rendszer Linz szövetkezeti adatbankjánál
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Aktív trójai elleni védelem bankoknak
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Távolsági pénzátutalás mobiltelefonon
- Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- Minden idők legnagyobb online bankrablása
- 1,1 millió dolláros banki csalás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.