Új EU-szabályozások a spam ellen
Tóth Kristóf, 2003. november 2. 22:53
Ma már a teljes e-mail forgalom több mint fele kéretlen reklám e-mail, vagyis spam. Az Európai Bizottság szerint csak az európai üzleti élet több mint 3 milliárd dolláros veszteséget könyvelhetett el az elmúlt évben, a spam káros hatásainak köszönhetően.
A törekvés tehát egyértelmű, ki kell irtani a kéretlen leveleket az e-mail forgalomból. A dolog azonban nem ilyen egyszerű, ugyanis a reklámlevelek jelentős része még mindig az Egyesült Államokból érkezik. Természetesen ott is tesznek lépéseket a dolog ellen, itt volt például a múlt heti bírósági döntés egy cég ellen, amelyben több millió dollárra büntették meg őket spam miatt. Az antispamkampányok tehát mindinkább életre kelnek világszerte, és bizonyos országokban már hivatalosan is fel lehet, illetve fel is kell lépni a kéretlen levelek ellen. Természetesen ezen akciók egyike sem jelent gyors megoldást, de legalább elindítják a törekvéseket.
Az új EU-szabályok értelmében korlátozzák a cégeknek a cookie-használatot is, így azok nem gyűjthetnek kedvük szerint információkat, a weboldalukat meglátogató felhasználókról. A büntetések mértéke azonban már a tagállamok egyéni döntésén alapul. „A törvény egy kulcsfontosságú eszköz az elektronikus kommunikáció fogyasztóvédelmére, és egyben az alapfeltétele a sikeres internetes kereskedelemnek" - mondta el Erkki Liikanen, az Európai Bizottság vállalkozásokért és az információs társadalomért felelős tagja.
Az új EU-szabályok értelmében korlátozzák a cégeknek a cookie-használatot is, így azok nem gyűjthetnek kedvük szerint információkat, a weboldalukat meglátogató felhasználókról. A büntetések mértéke azonban már a tagállamok egyéni döntésén alapul. „A törvény egy kulcsfontosságú eszköz az elektronikus kommunikáció fogyasztóvédelmére, és egyben az alapfeltétele a sikeres internetes kereskedelemnek" - mondta el Erkki Liikanen, az Európai Bizottság vállalkozásokért és az információs társadalomért felelős tagja.
Kapcsolódó cikkek
- Precedens értékű ítélet a szerzői jog védelmében
- Az EU vizsgálja a filmstúdiók Blu-ray/HD DVD szerződéseit
- Az EU nagy büntetést szabott ki a Telefónica cégre
- Pornográf az európai YouTube?
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27