A felhasználók 80%-a hasznosnak tartja otthoni internetét

forrás Prim Online, 2003. november 5. 14:52
Az NRC-TNS augusztusi NetMonitor kutatásának alkalmával a gyakori internetezők (hetente többször internetezők) körében vizsgálták az ISP szolgáltatókat és az otthoni internethasználat helyzetét.
A fontosabb eredményeket összefoglalva megállapítható, hogy a gyakori (hetente többször) internetezők nagyobb része már rendelkezik otthoni előfizetéssel és 40%-uk minimum 11 órát tölt egy héten aktív internetezéssel.

A gyakori internetezők 68% -a ért egyet abban, hogy az internet segít munkájuk, tanulmányaik hatékonyabb elvégzésében, 62% szerint az internethasználat fejleszti számítógépes tudásukat, 60% állítja, hogy informáltabbak lettek a világ többi országáról, illetve, hogy több emberrel tudnak kapcsolatot tartani (66%). Abban azonban nem értenek egyet, hogy az internet hatására csökkent volna náluk az egyéb információs csatornák használata, úgy, mint az újságolvasásé, TV nézésé vagy rádióhallgatásé (56%). Nem érzik továbbá úgy, hogy kevesebb időt töltenének családjukkal, barátaikkal (83%), illetve kevesebbet járnának szórakozni (72%).


Otthoni hozzáféréssel rendelkezők gyakori internetezők:

A három legfontosabb említett szempont az internetszolgáltatással kapcsolatban az ár (58%), a gyorsaság (52%) és a korlátlan elérés (38%). Az otthoni előfizetők 51%-a elégedett az internetszolgáltatója sebességével, ár tekintetében viszont csak 34% nyilatkozott pozitívan. Fontos azonban megjegyezni, hogy az otthoni előfizetéssel rendelkezőknek csak a negyede tartja kifejezetten magasnak az internet költségeit.

Az otthoni internet-hozzáféréssel rendelkezők közel 40%-a elégedetlen szolgáltatójával, leginkább azok, akik dial up-kapcsolattal rendelkeznek. Ők el is gondolkodtak már azon, hogy lecserélik jelenlegi szolgáltatójukat, de a válaszokból az is kiderül, hogy az elégedetlenkedők felének más szolgáltató hiányában nincs lehetősége áttérni kedvezőbb internet szolgáltatásra. Az otthoni előfizetéssel rendelkezők 32%-a lecserélné jelenlegi szolgáltatóját, ha más szolgáltató ugyanazt 20-30%-al olcsóbban biztosítaná. Az internet sebessége szintén fontos szempont: az otthoni felhasználók 44%-a váltana szolgáltatót, ha ugyanazért az árért gyorsabb internet-hozzáférésre nyílna lehetősége.

Mindenképpen fontos megemlíteni a fentiek mellet, hogy az otthoni hozzáféréssel rendelkezők 80%-a rendkívül hasznosnak tartja az otthoni internetet. 35%-uk véleménye szerint komfortosabb lett családjuk élete. 15%-uknak munkahelye támogatja az otthoni internet-használat költségeit. Ezen felhasználók felének az internetezés teljes költségét fizeti a munkaadó. Általánosságban az otthoni felhasználók átlagosan 5-10ezer forint között költenek havonta internetre.

Otthoni hozzáféréssel nem rendelkező gyakori internetezők

Ezek a felhasználók állnak legközelebb az otthoni internet bevezetéséhez, így ez a csoport véleménye kiemelten fontos otthoni előfizetések számának növelése szempontjából. Azok, akik nem rendelkeznek otthoni internet előfizetéssel, három fő okot jelölnek meg arra, hogy eddig miért nem vezettek még be internetet otthonukba. Ezek az okok a következők: 53% állítja, hogy nem engedheti meg magának anyagilag; 38% túl drágának tartja; és 34% szerint nincs otthoni internet előfizetésre szükség. Szerintük úgyis van olyan hely, ahol ingyen hozzáférhetnek az internethez.

Jelenleg az internetezőket nagyban befolyásolják az internet-előfizetéshez kapcsolódó kritériumok (pl. Akkor is ki kell fizetni a teljes előfizetési időszakra vonatkozó díjat, ha valaki az előfizetési időszak alatt visszamondja a szolgáltatást). Ha a felhasználók bármikor anyagi kár nélkül lemondhatnák az otthoni előfizetésüket, akkor az otthoni internettel nem rendelkezők 2/3-a jobban hajlana az internet otthoni bevezetésére.

Az otthoni internettel nem rendelkezők közel 20%-a fél éven belül tervezi bevezetni otthonába az internetet. Ezeknek a felhasználóknak több mint 2/3-a szélessávú kapcsolódási módot tervez igénybe venni, de még döntő többségük nem tudja, hogy melyik szolgáltatót választja majd.

A kutatás módszertana

NetMonitor néven közös kutatássorozatot indított az NRC Piackutató Kft. és a TNS Gazdasági és Társadalmi Marketing Tanácsadó Kft . A kutatócégek 2003. novemberig 10.-ig különböző témakörökben, többek között a gazdaság, informatika és a telekommunikáció területén végeznek havonta online felméréseket. Augusztusi kutatásunk alkalmával az ISP szolgáltatókat vizsgáltuk a gyakori internetezők körében. Az adatfelvétel 2003. augusztus 28-szeptember 5.-e között zajlott. A több mint 520 érvényes kérdőív adatai az internethasználatot befolyásoló legfontosabb jellemzők (nem, kor, iskolai végzettség és településtípus) alapján reprezentatívak a hetente többször internetező magyarországi felhasználókra (a TNS InterBus nagymintás kutatás adatai alapján).

Kulcsszavak: kutatás TNS NRC trend

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01