Siemens mobile: az UMTS segít a költségek csökkentésében
Az Europressedienst német piackutató cég 2003. augusztusában és szeptemberében Franciaországban, Nagy-Britanniában és Németországban készítette a felmérést a Siemens mobile megbízásából. Ennek során a részt vevő országok fővárosaiban 1000-1000 embert kérdeztek meg arról, hogy milyen elvárásaik vannak a UMTS technológiával kapcsolatban. Külön értékelték a céges mobillal rendelkezőket, azokat, akik saját telefonjukat használják üzleti ügyeik intézésére, és azokat, akik kizárólag magáncélból használják mobiltelefonjukat.
Különösen a britek vannak meggyőződve arról, hogy a UMTS a kezdeti nehézségek ellenére is nagy jövő előtt áll: 51,9 százalékuk hisz a sikerben, s csak 9,1 százalékuk utasítja el teljesen. Egyharmaduk bizonytalan volt, mivel még nem kerültek kapcsolatba ezzel a technológiával. A várakozás nemek közötti eloszlása országonként változik, például míg Nagy-Britanniában és Franciaországban a férfiak jósoltak nagyobb jövőt a UMTS-nek, addig Németországban a nők voltak jobb véleménnyel róla. Emellett a német hölgyek sokkal jobban informáltak voltak a témával kapcsolatban, mint a szebbik nem másik két fővárosban élő válaszadói.
A UMTS iránti pozitív vélemények vásárlási hajlandósággal is párosulnak. Az összes megkérdezett német 52,1 százaléka, a britek 36,9 százaléka és a franciák 41,6 százaléka jelezte, hogy amint a rendszer működőképes lesz, szívesen vásárolna UMTS mobiltelefont. Ugyanakkor a megkérdezettek 23,9 százaléka egyelőre kivár, 8,3 százaléka pedig még bizonytalan, és nem dönt addig, amíg a tesztelési időszak le nem zárul, és a technológia szélesebb körben el nem terjed. A vásárlási hajlandóság elsősorban az üzleti felhasználókat jellemzi. Erre a legjobb példa Németország, ahol céges mobillal rendelkezők és a mobilt üzleti ügyeik intézésére használók 70 százaléka kész az átállásra. Nagy-Britanniában ez az arány jóval alacsonyabb, mindössze 37 százalékos, ugyanakkor a britek között nagyobb azoknak a aránya, akik addig nem döntenek, amíg több információhoz nem jutnak. A UMTS használat iránti érdeklődés itt is elsősorban az üzleti felhasználókra jellemző. Franciaországban a vizsgálatban résztvevők 41,6 százaléka nyilvánította ki vásárlási szándékát, s ezzel a németek után a második helyen állnak. Érdekes azonban, hogy a három nemzet közül itt volt a legnagyobb az elutasítók tábora (29,4 százalék). Ennek az lehet az oka, hogy Franciaországban a mobiltelefon kevésbé használják üzleti célokra, mint a másik két államban, ennek megfelelően a megkérdezettek nagyobb része magáncélokra használja mobiltelefonját.
A felmérésben résztvevők jelentős része várja azt az időszakot, amikor először próbálhatják ki élőben az új szolgáltatást. Ugyanakkor persze az árnak is nagy a jelentősége: különösen a magánfelhasználók remélik, hogy a szolgáltatás a jövőben olcsóbb lesz.
A felmérés világosan igazolta, hogy az új generációs szolgáltatások iránti igény sokkal erősebb az üzleti, mint a magánszférában. Az üzleti célú felhasználók sokkal jobb minőségű és hatékonyabb elérhetőséget remélnek az új szolgáltatásoktól. Azt tartották a legfontosabbnak, hogy bárhol és bármikor csatlakozhatnak munkahelyi e-mail és intranetes rendszerükhöz, internetezhetnek, videohívásokat bonyolíthatnak le, prezentációkat tölthetnek le és továbbíthatnak. Várakozásaik szerint a 3G technológia által biztosított megoldások általánossá válása nyomán sokkal kevésbé lesznek az irodájukhoz kötve, hiszen utazás közben is hatékonyan intézhetik majd ügyeiket. Mindez pedig növelni fogja munkájuk hatékonyságát, és csökkenteni fogja a költségeiket.
A harmadik generációs technológia segítségével az eddiginél is jobb minőségben lehet MMS-t küldeni. Ez a tény elsősorban a magánfelhasználók számára fontos, és különösen Nagy-Britanniában és Franciaországban váltott ki nagy érdeklődést. A közlekedési információk és a hírszolgáltatások szintén elsősorban a magánfelhasználókat érdeklik, míg az internetezés és az e-mailek letöltésének lehetősége mindkét csoport számára kiemelt jelentőséggel bír. Mindkét csoport egyetértett abban, hogy a UMTS technológia legnagyobb értéke a mobilkommunikáció és információ lehetőségeinek bővítése, míg a szórakoztató funkciókat (pl. online játékok, vetélkedők) és a kereskedelmi felhasználási lehetőségeket (pl. online aukciók, online brókerszolgáltatások) sokkal kevésbé tartották fontosnak. A harmadik generációs technológia szolgáltatásai iránt leginkább a németek érdeklődnek. A britek és a franciák figyelmét főleg az MMS-küldés, a videotelefonálás és videokonferenciák ragadják meg. A vizsgálatból ugyanakkor kiderül, hogy valamennyi országban az e-mail és fájlküldési illetve internetes szolgáltatások váltották ki a legnagyobb érdeklődést, így a legtöbb kiaknázható lehetőség ezen a területen van.
Kapcsolódó cikkek
- 3 új, középkategóriás Nokia mobil és 3 új headset
- Nokia 7390 a Vodafone 3G telefonkínálatában
- Darabonként értékesítik a BenQ-t
- 3G Apple iPhone jövőre?
- Mi a vágya a mobilvásárlónak?
- 100 dolláros LG 3G mobiltelefon
- Motorola V1100: Újabb 3G telefon a Vodafone-nál
- Nincs vevő a BenQ Mobile-ra
- Csődöt jelentett a BenQ (Siemens) Mobile
- Samsung ultra-vékony, HSDPA telefon
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.