Új eu-domainnevek 2004 novemberétől
Minderről az EURid (http://www.united-domains.com) nevű európai domainnév-végződések kiosztásáért felelős szervezet tájékoztatta a nyilvánosságot. A változtatásnak köszönhetően lehetővé válik minden EU-állampolgár, azaz május elsejétől a mi számunkra is, hogy november elsejétől úgynevezett "élő regisztrációval" "lefoglalhassa" és regisztrálhassa az általa kigondolt vagy kinézett eu-domainnevet.
Markus Eggensperger, a dotEU.info információs szolgálat jogásza azonban mindenkit óva intett a felelőtlen és elhamarkodott, ráadásul nem kis összegbe kerülő előajánlatoktól. Már csak azért is, mivel ilyenek hivatalosan nem léteznek majd, azaz nem lesz lehetősége senkinek előre lefoglalni egy kinézett domainnevet. Az előajánlatok csábításának engedő ügyfelek ugyanis a hőn áhított név helyett csupán egy adatbankba kerülnek, ráadásul mindezért még a regisztrációs díjjal egyenértékű összeget is kell fizetniük.
Eggensperger úr szerint a vállalatoknak és a különböző jogtulajdonosoknak nem árt szeptembertől odafigyelniük, felkészülniük, minden szükséges dokumentumot előkészíteniük, nehogy lekéssenek bármilyen fontos időpontot a regisztrációs folyamat során. Márciustól megkezdődik a szerződések előkészítési szakasza, valamint az új domainneveket "igazgató" szoftverek tesztelése és összhangba hozása. Az Európai Bizottság minden egyes tagállam bevonásával elkészíti a PPR-t, azaz a Public-Policy-Rules-t. Ezek a dokumentumok szabályozzák a domainnév kiosztásának a rendjét, valamint azt, hogy ki regisztrálhat egy domaint. Az első regisztrálók akkreditációját az EURid júniusban kezdi meg. A szeptembertől novemberig tartó időszakban lehetősége nyílik a különböző márka- és jogtulajdonosoknak a domainneveik regisztrációjára. Végül 2004 november elsejétől, az "élő regisztráció" szakaszában már végleg a világhálóra kerülhetnek az első ".eu" végződésű címmel ellátott internetes oldalak.
Kapcsolódó cikkek
- Októbertől jegyezhetők a .asia domainek
- Az EU vizsgálja a filmstúdiók Blu-ray/HD DVD szerződéseit
- Az EU nagy büntetést szabott ki a Telefónica cégre
- Pornográf az európai YouTube?
- Az Apple több millió dollárért megvette az iphone.com domaint
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.