300 ezer fölé emelkedett az internetbanking ügyfelek száma

forrás Prim Online, 2004. január 18. 13:44
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Magyarország Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Az összefoglalóban a pénzügyi szektor internetgazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.
2003 III. negyedévében a pénzügyi szolgáltatók internethasználati indexe, a GKI-Westel e-Pénzügyi Index értéke 17,2 volt, ami stagnálás az előző negyedévhez viszonyítva. A szinten maradás mögött azonban a bankok valamelyest növekvő optimizmusa és magabiztossága, és a biztosítók online téren való kisebb elkedvetlenedése érződhet. Az internetes alkalmazások jövőjére vonatkozó pénzintézeti várakozásokat mutató index a pozitív tartomány alsó negyedében ingadozik, amely visszafogott, de a többi szektorral összehasonlítva mégis a legoptimistább várakozásokat takarja.

GKI-Westel e-pénzügyi index
-100 [teljes pesszimizmus] és a +100 [teljes optimizmus] skálán

Internetes banki ügyfelek

2003. szeptember 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező bankok kb. 304 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 8,7%-kal több, mint 3 hónappal és 48% több, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 59 ezer volt, ami 7%-os, illetve 74%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.

Internetbanki lakossági ügyfelek száma az internetes bankoknál*



* 2003. március 31-től az internetes pénzügyi szolgáltatást nyújtó takarékszövetkezetekkel együtt

A hitelintézetek előzetes adatai és a GKI becslése szerint 2003 végén több mint 330 ezer lakossági, illetve több mint 60 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetes banki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel.

2004 folyamán a GKI előrejelzése szerint a lakossági internetbanking ügyfelek száma további 28-30%-kal nőhet, míg a vállalati online ügyfelkör ennél is dinamikusabban akár 40%-kal is nőhet.

Internetes értékpapírügyfelek

Az elektronikus szolgáltatások terjedésével a bankok egyre szélesítik az elektronikus csatornákon kínált szolgáltatások körét. A jövőben várhatóan mind több bank jelenik meg a piacon internetes értékpapír-szolgáltatások nyújtásával.

Az internetes értékpapír-szolgáltatásokat már jelenleg is nyújtó bankok 2003 harmadik negyedévének végén kb. 20-21 ezer lakossági ügyféllel rendelkeztek. A bankok várakozásai és a GKI becslése alapján 2004 végére az ügyfélszám 27 ezer fölé nőhet.

Internetes értékpapír-szolgáltatásokra szerződött
lakossági ügyfelek száma



Biztosítók internetes értékesítése

Az internetes értékesítésre leginkább alkalmas biztosítások több fajtája ma már megköthető a magyarországi biztosítók honlapjain. A legtöbb biztosítónál a lakásbiztosítások és a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások szerződéskötésére van online lehetőség, melyeket az utazási biztosítások és a casco követ.

A biztosítók tervei szerint a következő 12 hónap során további társaságok indítanak be internetes casco és utasbiztosítást. Az életbiztosítások online értékesítésének jelentősebb felfutása csupán a későbbiekben várható.

2003 első háromnegyed évében a biztosítók internetes értékesítésből származó állománydíjbevétele a kötelező gépjármű-biztosítások esetében volt a legmagasabb, egyes cégeknél meghaladta az 1%-ot is.

Második helyen az utasbiztosítások állnak az internetes értékesítés részarányát tekintve. Ennél a biztosításfajtánál is található olyan biztosító, amelynek már 1%-nál több bevétele származik az internetes értékesítésből.

A lakásbiztosítások interneten keresztüli eladásának részaránya fél és egy százalék között mozgott 2003 első kilenc hónapjában. Interneten elérhetőek, azonban még minimális bevételt generálnak ezen az értékesítési csatornán a balesetbiztosítások és a casco szerződések. Ezek online értékesítésének részaránya szinte a nullával volt egyenlő a vizsgált időszakban.

  • A felmérés 2003 novemberében zajlott le a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívek segítségével, teljeskörűen megkérdezve a hitelintézeteket, az internetes takarékszövetkezeteket és a biztosítótársaságokat. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 78%-a, díjbevétel alapján a biztosítók 60%-a képviseltette magát a felmérésben.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 16:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01