EU-direktíva működésben: 67 ezer dolláros büntetés egy dán spammelőnek
Kiss Ádám Zoltán, 2004. január 21. 22:10
Az Aircom Erhverv ApS ellen egy fogyasztóvédelmi ombudsman indított eljárást 15 ezer kéretlen levél szétküldésért. Mivel Dánia egyike azon hat EU-országnak, melyek hatályba léptették az unió spamellenes direktíváit, az ügyész rendezett jogi alapról tudta támadni a vétkes vállalatot.
Jane Frederikke ügyész elmondta, hogy az eset precedensértékű, és a magánszemélyek mellett a vállalatokat is védi a spamtől. A jelenlegi törvények szerint egyetlen kéretlen levél is minimum 1700 dollár büntetést von maga után, majd minden 100 fölötti e-mail darabonként 17 dollárba kerül a küldőnek. Az eset további tanulságokkal is szolgálhat a jövőre nézve, mivel a bíróság kijelentette, hogy a hasonló eljárások az országon kívülről érkező spamekre is vonatkoznak. A direktívát Ausztria, Írország, Nagy-Britannia és Spanyolország is beépítette nemzeti szintű törvénykezésébe.
Jane Frederikke ügyész elmondta, hogy az eset precedensértékű, és a magánszemélyek mellett a vállalatokat is védi a spamtől. A jelenlegi törvények szerint egyetlen kéretlen levél is minimum 1700 dollár büntetést von maga után, majd minden 100 fölötti e-mail darabonként 17 dollárba kerül a küldőnek. Az eset további tanulságokkal is szolgálhat a jövőre nézve, mivel a bíróság kijelentette, hogy a hasonló eljárások az országon kívülről érkező spamekre is vonatkoznak. A direktívát Ausztria, Írország, Nagy-Britannia és Spanyolország is beépítette nemzeti szintű törvénykezésébe.
Kapcsolódó cikkek
- Az EU vizsgálja a filmstúdiók Blu-ray/HD DVD szerződéseit
- Az EU nagy büntetést szabott ki a Telefónica cégre
- Pornográf az európai YouTube?
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
- EU: 3 milliárd eurós program a nanoelektronikára
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27