Japán Hi-Tech agyelszívás
A három ipari szövetség
(JEITA, JPSA, JISA) gyakorlatilag lefedi a teljes szoftveripart. A felmérést
2003 decemberében végezték. A minta kiterjedt 262 komputergyártóra és
rendszerintegrátorra. Annak a bizonyos 40,1% külföldinek a további megoszlása:
67,8% kínai, 9,8% koreai és 7,6% indiai.
A fejlesztő és programozó
részlegekben dolgozik a legtöbb külföldi mérnök, majd a tervező részleg
következik. A számokból úgy tűnik, hogy a külföldiek alkalmazása még fokozódni
fog.
Ami tengerentúli kivitelt
illeti, ebben a cégek 27,1 százaléka érintett. Az összes szoftverexportjuk 55
százaléka megy az Egyesült Államokba, majd Hollandia következik 33 százalékkal.
Az importnak viszont 95 százaléka származik az USA-ból.
A válaszadók 22,1 százaléka
alkalmazott kihelyezett tevékenységet (outsourcing). A kihelyezett tevékenység
mintegy fele külföldön zajlott. Ennek a félnek a fele belföldi cégen keresztül
valósult meg, míg a másik fele közvetlen külföldi (néha itt is áttételes)
megbízás volt.
Kapcsolódó cikkek
- A cégek nagy részének nincs hosszú távú mobilinformatikai stratégiája
- Microsoft-program a frissdiplomások elhelyezkedésének megkönnyítésére
- Gyakornoki programot indít a Pannon
- 40 százalékot levesznek a T-Com-osok fizetéséből
- Online munka- és állásközvetítés: Vienna.hu
- Csehország - kevés az informatikai szakember
- Többnyelvű honlap az ExxonMobil dolgozói számára
- Üzleti intelligenciáért felelős oktató a NetAcademiánál
- Gates több IT-szakembert engedne be az USA-ba
- Segítség a női álláskeresőknek technológiai készségek elsajátításához
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.