Víziók a gazdálkodásról - a Navision jegyében
A helyzet ma is ez: a gyártók termékeikről többnyire közvetlenül, mély műszaki tartalommal - és egyre többször csillogó külsőségek között - tájékoztatják a fejlesztőket. Ám éppen ebben a megsokasodott információtömegben (ahol ráadásul a csillogás néha eltakarja a lényeget) a Ker-Soft újra szükségét érezte egybehívni a fejlesztőket, hogy közösen megbeszéljék a trendeket, a számítástechnika számos lehetőségei közül rávilágítsanak egy-két fontos tényezőre. Nem az előadások témáján volt a hangsúly (hisz a téma szakértői előtt ezek már ismertek voltak), hanem azon a gondolaton, ami köré fűzték ezeket.
A Ker-Soft alapítása óta az egyik fontos küldetésének tartja, hogy támogassa a fejlesztőket, akik ma - együtt a felhasználókkal - egy meglehetősen nagy kihívás elé néznek: hamarosan ki kell lépniük egy nemzetközi "játszótérre". Ha a gazdálkodószervezetek ezen a terepen is helyt akarnak állni, akkor ehhez hatékony, a nemzetközi piacon is elismert vállalatirányítási rendszerre van szükségük. Ehhez a rendszerhez pedig olyan fejlesztők kellenek, akik ismerik ügyfeleik speciális problémáit és azt a környezetet, ahol könnyen, gyorsan át tudják tenni a megszokott megoldásokat az esetleges új rendszerhez illesztve. Ehhez elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk az informatikai projektek lelkivilágával, amiről Bojta János, a KDBR Consulting Kft. ügyvezető igazgatója beszélt. Elmondta, hogy az informatika támogatásával a cégek sikeresek lehetnek, ha az informatikai megoldások bevezetésénél tudják a célt, és ennek a célnak az elérésében segíti őket egy hozzáértő projektvezetés.
Gaál László, a Microsoft fejlesztési szakértője a .NET környezetben történő fejlesztések előnyeire világított rá, majd Lengyel Attila, a Microsoft Business Solutions új üzletágának képviselője a Navision, integrált vállalatirányítási rendszerének főbb tulajdonságait ismertette. A konferencia a több mint félszáz résztvevő kötetlen beszélgetésével és "farsangi" tombolával zárult, ahol résztvevők - sok egyéb ajándéktárgy mellett - a fenti témákkal ugyancsak rendszeresen foglalkozó Business Online magazin előfizetéseket nyerhettek.
Kapcsolódó cikkek
- Modernizálta informatikai rendszerét a Dunaferr
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- NEON: pénzügyi irányítási szoftvercsomag a CODA-tól
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Érintőképernyős IBM-kasszák egyedülálló szoftverrel a Praktikernél
- HostLogic: SAP-ban az élen
- Számadó újdonságok: virtuális könyvelő és menedzsmentrendszerek
- Az Oracle megkezdi az Oracle E-Business Suite 12. verziójának forgalmazását
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.