41%-kal nőtt tavaly a lakossági internetbanking ügyfélek száma
Internetes banki ügyfelek
2003 végén az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek kb. 331 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 41%-kal több, mint egy évvel korábban.
Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 54 ezer volt, ami 74%-os éves növekedést takar.
2003 végén az internetbanki szolgáltatásokat az internetes bankok lakossági ügyfeleinek kb. 8%-a, míg vállalati ügyfeleinek 12%-a használta.
A hitelintézetek várakozásai és a GKI becslése szerint 2004 júniusának végén több mint 380 ezer lakossági, illetve csaknem 64 ezer vállalati ügyfél fog internetes banki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel rendelkezni.
2004 egészében a lakossági internetbanking ügyfelek száma 28%-kal nőhet, míg a vállalati online ügyfelkör ennél is dinamikusabban akár 45%-kal is bővülhet.
Internetes banki tranzakciók
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások online indítása növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A lakosság körében az internetes betétlekötések, míg a vállalatok körében a számlainformációk lekérdezése, illetve a tranzakciók ellenőrzése fog a következő egy évben jelentős mértékben emelkedni.
A felmérés 2004 januárjában zajlott le a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívek segítségével, megkérdezve a hitelintézeteket, az internetes takarékszövetkezeteket és a biztosítótársaságokat. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 69%-a, díjbevétel alapján a biztosítók 60%-a képviseltette magát a felmérésben.
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- A profi hackerek és a szervezett bűnözés célba vették a világ legnagyobb pénzintézeteit
- Továbbra is dinamukisan nő a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Bankügyletek - nőtt internetes ügyfelek száma
- Egyre többen használják a mobilbankot
- Szerverhasználat a vállalatoknál
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Magyarországon még nem jellemző az e-banking
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.