41%-kal nőtt tavaly a lakossági internetbanking ügyfélek száma

forrás Prim Online, 2004. március 19. 18:10
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Magyarország Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglaló a pénzügyi szektor internetgazdasággal összefüggő jellemzőit mutatja be.
2003 folyamán a pénzügyi szolgáltatók internethasználati indexe, a GKI-Westel e-Pénzügyi Index értéke nagyjából stagnált, és év végére 19,1-es értéket vett fel a -100 [teljes pesszimizmus] és a +100 [teljes optimizmus] skálán. Az internetes értékesítéshez fűződő várakozások a bankok és a biztosítók esetében különváltak, a biztosítók várakozása csökkent, a bankoké erősödött.

Internetes banki ügyfelek

2003 végén az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek kb. 331 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 41%-kal több, mint egy évvel korábban.
Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 54 ezer volt, ami 74%-os éves növekedést takar.

2003 végén az internetbanki szolgáltatásokat az internetes bankok lakossági ügyfeleinek kb. 8%-a, míg vállalati ügyfeleinek 12%-a használta.

A hitelintézetek várakozásai és a GKI becslése szerint 2004 júniusának végén több mint 380 ezer lakossági, illetve csaknem 64 ezer vállalati ügyfél fog internetes banki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel rendelkezni.

2004 egészében a lakossági internetbanking ügyfelek száma 28%-kal nőhet, míg a vállalati online ügyfelkör ennél is dinamikusabban akár 45%-kal is bővülhet.

Internetes banki tranzakciók

A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások online indítása növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A lakosság körében az internetes betétlekötések, míg a vállalatok körében a számlainformációk lekérdezése, illetve a tranzakciók ellenőrzése fog a következő egy évben jelentős mértékben emelkedni.

A felmérés 2004 januárjában zajlott le a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívek segítségével, megkérdezve a hitelintézeteket, az internetes takarékszövetkezeteket és a biztosítótársaságokat. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 69%-a, díjbevétel alapján a biztosítók 60%-a képviseltette magát a felmérésben.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 16:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01