Vamsoft: szakmai nap az EU-csatlakozás jegyében
Magyarország EU-csatlakozásával a vállalatok, vámügynökségek és raktárak az eddigiektől jelentősen eltérő szabályozási és eljárási és rendszerben dolgoznak. Az egységes piac miatt az Európai Unión belül, a tagállamok közötti kereskedelem alakulását nem lehet vámstatisztikák alapján mérni, ezért egy már létező belső statisztikai rendszerhez, az INTRASTAT-hoz kell igazodniuk a magyar vállalatoknak. Az unión kívüli országokkal folytatott kereskedelemre pedig egy szintén egységes vámtarifa-rendszert, a TARIC-rendszert kell alkalmazni - május 1-jétől.
A vámhatárok megváltozásából eredő új szabályokon kívül ugyancsak jelentős, és május 1-jétől kötelezően alkalmazandó eljárás az NCTS használata. Az NCTS (New Computerised Transit System) rendszer - a tranzitegyezményhez csatlakozott európai országokban - a közúti árutovábbítás regisztrációs rendszere a papíralapú vámeljárást (közúti áruk árutovábbítási okmánya) váltja ki. Az NCTS használatára a VPOP felkészült: jelentős hardverfejlesztést is végrehajtva valamennyi vámhivatalban telepítette a rendszert, továbbá az intézmény gondoskodott a vámtisztek szakmai felkészítéséről is.
Mindezekre az újításokra, és az ezekkel összefüggő információ-technológiai feladatokra készítették fel az érdeklődőket a Vamsoft Kft. által szervezett szakmai napon. A rendezvényen a VPOP és a KSH szakemberei, valamint üzleti szolgáltatók (Axelero Rt., NetLock Kft., Vamsoft Kft.) mutatták be az új eljárásokat, kifejezetten gyakorlati szinten.
A szakmai nap nyitó előadásában Bartos Gyula, a VPOP főtörzszászlósa, főszemlésze ismertette átfogóan a vámügyintézésben bekövetkező, a csatlakozással összefüggő változásokat. Ezt követően mutatták be a VPOP szakemberei a TARIC-rendszert, az NCTS-rendszert és az CDPS-rendszerrel kapcsolatos gyakorlati tudnivalókat.
A KSH részéről Imre Viktória fogalmazó adott tájékoztatást az INTRASTAT statisztikai rendszerhez tartozó adatszolgáltatási metódusokról.
Az elektronikus ügyintézés információ-technológiai kérdéseket is felvet - a szakmai napon ezek tárgyalására is sor került. Az érintett vállalatok különböző szintű elektronikus kommunikációs megoldásokat választhatnak - erről szólt Polyhos Csaba, az Axelero Rt. konzulensének előadása. Az elektronikus ügyintézés során felmerülő biztonsági feladatokat és megoldásokat ismertette Boromisza Zsolt, a Netlock Kft. PKI-tanácsadójának előadása.
Ezt követően mutatta be Karakas Gyula, a Vamsoft Kft. ügyvezető igazgatója a KompaktZoll vámügyintézői szoftvert. A KompaktZoll évek óta az egyik vezető vámügyintézői megoldás, a kiemelt ügyfelekkel történt folyamatos tesztelés és tökéletesítés eredménye. A KompaktZoll a május 1-jétől alkalmazandó új vámeljárásoknak megfelelő ügyintézést biztosít az alkalmazóinak, és nem csak okmánykitöltésre, vámraktár-kezelésre és elektronikus kapcsolattartásra képes, hanem folyamatos vámárukövetést is végez, és alkalmazható gyártás, aktív feldolgozás, vámszabad terület, egyszerűsített eljárások kezelésére is.
A szoftver az egyszemélyes ügynökségektől kezdve az Audi-szintű óriásokig minden igényt kielégít. A programot kezelő ügyintézők számától függően az összeválogatott modulszerkezetet - amely az egyes cégek ügyintézésének megfelelően 14 modulból válogatható össze - egy felhasználó részére, kisebb hálózatokra (2-5 vagy 6-10 végpontos is), illetve akár egészen nagy, 10 ügyintéző feletti hálózatra, korlátlan végponti lehetőséggel is kialakítható.
A szakmai napot egy kerekasztal-beszélgetés zárta, amelyen szakújságíró vezetésével a nap témáit vitatták meg az előadók és a hallgatóság.
A szakmai napon mintegy 270 érdeklődő vett részt.
Kapcsolódó cikkek
- Modernizálta informatikai rendszerét a Dunaferr
- Az EU vizsgálja a filmstúdiók Blu-ray/HD DVD szerződéseit
- Az EU nagy büntetést szabott ki a Telefónica cégre
- Pornográf az európai YouTube?
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.