E-fizetési rendszer: Együttműködési tárgyalások az SAP és az econet.hu között
Az econet.hu megalapította az EBPP.hu Rt.-t
A Sun Microsystems Kft., az
SAP Magyarország Kft. és a Kventa Kft. 2004. március 23-án írt alá konzorciális
szerződést az elektronikus számlabemutatási és fizetési rendszer (Electronic
Bill Presentment and Payment, azaz EBPP) magyarországi technikai
megvalósítására. A konzorcium - megalakulását immáron hivatalosan is bejelentve
- kezdte meg az együttműködési tárgyalásokat az econet.hu Informatikai Rt.-vel.
"A közös magyarországi
fellépésről az econet.hu és az SAP közötti együttműködési tárgyalások az econet
márciusi tőkeemelése kapcsán ismertetett stratégiájához illeszkednek. E stratégia része, hogy az econet.hu a mai
napon 30 millió forint jegyzett tőkével megalapította az elektronikus
számlabemutatási és fizetési rendszer kifejlesztésére és üzemeltetésére
szakosodott társaságot, az EBPP.hu Informatikai Szolgáltató Rt.-t." -
mondta el Balázs Csaba az econet.hu vezérigazgatója.
"Bevált, nemzetközileg
már bevezetett megoldás magyarországi honosításáról van szó, melynek legnagyobb
felhasználója Svájcban van, ahol a jól ismerten legfejlettebb banki és pénzügyi
követelmények között is kiválóan működik e rendszer. A magyarországi piaci
igények felmérése megtörtént, a konzorcium már a konkrét megvalósításról
folytatja az econettel a tárgyalásokat." - tette hozzá Vahl Tamás a világ
egyik legnagyobb EBPP megoldás szállítójának számító SAP ügyvezető igazgatója.
Az EBPP megoldások elsősorban
a közüzemi szolgáltatások, valamint a havonta -- ma még leginkább postai
csekken befizetett -- szolgáltatások elektronikus fizetését teszik lehetővé. A
rendszer bevezetését követően képessé teszi a magyarországi közszolgáltatókat
elektronikus számlakibocsátásra, a fogyasztókat pedig e számlák elektronikus
befizetésére. Az EBPP rendszer segítségével a szolgáltatókat jelenleg terhelő -
például nyomdai, postai - költségek jelentős mértékben csökkenthetőek, míg a
fogyasztóknál teljes mértékben megszüntethetőek.
Kapcsolódó cikkek
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
- Apple MacBook Pro-k tizedáron, tévedésből
- Beszerzés - nyíltan
- Az EBay-en árulják a Rednex svéd rockbandát
- Hol kezdődik az online vásárlás?
- Módosítanák az e-kereskedelemmel kapcsolatos törvényeket
- Törvénymódosítás az e-kereskedelemről és a spamről
- Hódít az SAP a kkv-szektorban
- Új vezető az SAP Labs Hungary Supply Chain Management fejlesztői csapatának élén
- Állítólag 5 millió e-mail tűnt el a Fehér Ház hivatalos levelezéséből
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.