Ötven százalékkal nőtt az online hirdetési piac
Levendel Ádám, az Online Értékesítési Klub négy
tagja, a magyarországi online hirdetési piac négy legjelentősebb szereplője, az
Axelero Rt., az Index.hu Rt., a Ringier Kiadó Kft. és a Sanoma Budapest Rt.
által a rendelkezésére bocsátott adatok alapján elmondta, hogy tavaly az első
negyedévben ezek a cégek 224 millió forint valódi hirdetési bevételt értek el.
Az úgynevezett net.net adatok ugyanis nem tartalmazzák egyebek mellett a barter-megállapodások
értékét, az emelt díjas SMS-ekből származó bevételeket, illetve a konzultációs
díjakat sem.
A négy tag tavaly azért hozta létre a klubot, s
azért adja át havi rendszerességgel a hirdetési bevételeinek az adatait az elnöknek,
hogy negyedévente konkrét számok alapján hozhassák nyilvánosságra az online
reklámpiac alakulását. Az eseményen elhangzott, hogy a négy tag az online
hirdetési piac bevételének kétharmadát-háromnegyedét mondhatja magáénak.
Az elmúlt
évben a teljes magyarországi, valódi hirdetési piac 125-130 milliárd forintot
tett ki, amiből az online cégek 1-1,5 százalékot mondhattak magukénak.
Levendel Ádám elmondta, hogy 2003 második
felében jelentős növekedésének indult az online reklámpiac, ezért a
klubtagokkal egyetértésben elképzelhetőnek tartotta, hogy 2004 egészére igaz
lesz az átlagosan 50 százalékos növekedés. Hozzátette: a hagyományos reklámpiacokon
az éves 7-8 százalékos növekedés jónak mondható. A becslések szerint az idén a
4 legnagyobb online szereplő reklámbevétele elérheti a 2 milliárd forintot, míg
teljes piaci bevétel elérheti a 2,5-3 milliárd forintot. Az eseményen
bejelentették, hogy a kezdeményezéshez csatlakozik a Házipatika.com és a
Portfolio.com is.
Kapcsolódó cikkek
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Az elektronikus reklámpiac mérete 2006-ban 73 milliárd forint volt
- Tovább erősít az Adnetwork
- Reklámrészesedést kapnak a YouTube-ra feltöltők
- Kulcsszavas eBay reklámok a neten
- 38%-kal több internetes reklám Amerikában
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.