Spamellenes törvényt fogadott el a holland felsőház
Hűvös Imre, 2004. április 26. 00:21
Az EU által megszabott 2003 októberi határidőhöz képest jelentős
késéssel, e hét elején fogadták el az új törvényt a holland honatyák.
Hatályossá csak májusban-júniusban lesz, amikor megjelenik a hivatalos
közlönyben.
A spamellenes törvényeknek két válfajuk van. A lágyabb változat az, angol terminológiával, opt-out, amelyiknél a célszemélynek közölnie kell a küldővel, hogy nem kíván levélszemetet kapni, míg az opt-in esetében a spam törvényellenes, ha a fogadó fél nem adta hozzá előzetes beleegyezését. A holland törvényhozók az opt-in mellett tették le a garast.
A törvény elfogadásának elhúzódásához viszont alighanem hozzájárult, hogy sajátos engedményeket tesz, csak a magánszemélyeket védi és nem terjed ki sem a vállalatokra, sem azok alkalmazottaira. A gazdasági miniszter már be is jelentette, hogy módosító javaslatot készül benyújtani az alighogy elfogadott törvényhez. Az sem tetszik sokaknak, hogy a végrehajtásért felelős távközlési hatóság nem kapott forrásokat a megnövekedett feladataihoz.
A törvény elfogadásának elhúzódásához viszont alighanem hozzájárult, hogy sajátos engedményeket tesz, csak a magánszemélyeket védi és nem terjed ki sem a vállalatokra, sem azok alkalmazottaira. A gazdasági miniszter már be is jelentette, hogy módosító javaslatot készül benyújtani az alighogy elfogadott törvényhez. Az sem tetszik sokaknak, hogy a végrehajtásért felelős távközlési hatóság nem kapott forrásokat a megnövekedett feladataihoz.
Kapcsolódó cikkek
- Az EU vizsgálja a filmstúdiók Blu-ray/HD DVD szerződéseit
- Az EU nagy büntetést szabott ki a Telefónica cégre
- Pornográf az európai YouTube?
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
- EU: 3 milliárd eurós program a nanoelektronikára
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27