Járt utakon, új cipőben - I. BEA Technológiai Nap
Nyitó előadásában a cég ügyvezető igazgatója, Szabó Tamás, az elmúlt tíz évben a technológiai cégként ismert és elismert IQSOFT-ban végzett egyedi fejlesztések és BEA alapú alkalmazásintegrációs projektek alatt edződött csapat korábbi és már az új felállásban felmutatott teljesítményeiről beszélt. Mint mondta, a fentiekből eredő mély szintű termék ismeretnek és az alkalmazásintegrációt valóban az üzlet szolgálatába állító kellő tapasztalatnak köszönhetően fennállásuk fél éve alatt már négy hazai vállalatnál fejeztek be BEA alapú alkalmazás integrációs projektet. Célzott piacuk a nemzetközi szinten is frekventált BEA referenciáknak számító távközlési, pénzügyi és államigazgatási szektor, hazai együttműködő partnereik közül Szabó a HP szerepét emelte ki.
A százszázalékos magyar tulajdonú cég további eredményeire kitérve, az Alerant ügyvezető igazgatója - az értékesítési hálózat kialakítására is lehetőséget adó kiemelt BEA disztribútori szerződésük mellett - a szoftverfejlesztéseik közelmúltban lezajlott pozitív audittal igazolt minőségbiztosított voltát hangsúlyozta. A működése első negyedében 65 millió, majd 2004. január és március között 100 millió forint árbevételt elért vállalkozás év végére ez utóbbi ötszörösét tervezi. Saját, illetve potenciális üzletfeleik BEA szakértői utánpótlását, illetve az alkalmazásintegrációs kultúra az üzleti világban való meghonosodását 2004 őszétől, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel BEA alkalmazásintegráció oktatására kötött szerződéssel kívánják elősegíteni. Első hazai hivatalos BEA Oktató Központként a BEA-ra szakosodni kívánók, illetve a BEA alapú integrációs megoldások üzemeltetői képzését is az Alerant képesített szakértői végzik - hangsúlyozta Szabó Tamás.
CIO-k támasza
A BEA Systems GmbH Magyarországon tartózkodó ausztriai és kelet-európai marketing igazgatója, Marian Grala, Szabó Tamást követő előadásában elmondta, több éves magyarországi jelenlétüket követően, elsősorban a munkatársak szakértelme, szakmai elhivatottsága alapján döntöttek kiemelt magyarországi BEA disztribútorként és technológiai központként az Alerant mellett. Ezt követően Marian Grala - az alkalmazásintegrációs termékek piacán a BEA, Gartner minősítéssel is alátámasztott, első helyét hangsúlyozva - a BEA eszközök és megoldások üzleti integrációban játszott szerepét kiemelve mutatta be a BEA Weblogic nagyvállalati platformban rejlő lehetőségeket.
Mint mondta, ma az üzleti folyamatok egészét támogató BEA Weblogic Enterprise Platform kínál - a rá támaszkodó alkalmazás felépítéssel, kiterjesztéssel, integrálással és menedzseléssel - az informatikai vezetők, az informatika üzleti elvárásoknak való megfelelősége, annak követése dilemmájára egyetlenként teljes értékű megoldást. Alkalmazása nem csupán az IT birtoklási költséget csökkenti, de az IT infrastruktúra helyett az üzleti célokra való összpontosítás lehetőségét megteremtve, az üzlet hatékonysága növelésének is eszköze.
Integráció minden szinten - felület, adat, folyamat
A BEA integrált termékeinek világába - az egységes alkalmazásplatform jelentőségét a J2EE alkalmazás szerver, az integrációs és portál keretrendszer ismertetésén keresztül hangsúlyozva - Németh László technológiai igazgató vezette be a hallgatókat. Mint mondta, ma már idehaza is egyre több közép- és nagyvállalat informatikájára jellemző a technológiai szabványok alkalmazása, azonban a rétegek közötti átjárás legtöbbjüknél még gondot okoz. Az erre megoldást kínáló egységes alkalmazásplatform további előnyei közül Németh az azon dolgozók, pl. erőforrások, képzések szintjén újrahasznosítható tudása révén elérhető megtakarítást, és a beszállító választás korábbi technológiai kötöttségeinek megszűnését emelte ki, de nyer az "üzleten" az üzemeltetés is. Ez utóbbi - az egy helyről telepíthető informatikai és a fejlesztő eszközök, alkalmazás szerver és portál, a egységes felületen keresztül jelentősen csökkenő adminisztrációs feladatok révén - jelentősen egyszerűsödik, a platform és a fejlesztett alkalmazások paraméterezése is ugyanazon konzolon keresztül történik.
Az egyedi alkalmazások gyors fejlesztéséhez optimális környezetként szolgáló, így a vállalati fejlesztési feladatokat is könnyítő - többek között előre integrált elemként alkalmazás szervert, portált, integrációs middleware-t tartalmazó - egységes technológiai framework alkalmazásával, a vállalat működésével kapcsolatos, immár egy helyről előhívható információk révén, az üzleti igényekre adható válaszadás ideje is jelentősen csökkenthető. A framework három alkotóeleme közül a teljesen szabványos J2EE szerverként, a vállalati alkalmazás platform alapelemeként funkcionáló BEA Weblogic Servert, az alkalmazások számára nyújtott magas szintű szolgáltatásai alapján Németh a korszerű alkalmazások "operációs rendszerének" nevezte. A teljes platformhoz egységes fejlesztői keretrendszerként szolgáló BEA Weblogic Workshop bemutatásakor annak a nem J2EE fejlesztők számára is megfelelő környezet voltát, a beépített és saját kontrollokat tartalmazó Java kontroll architektúrát, míg a BEA Weblogic Portal esetében az egyszerű portál építést és menedzsmentet hangsúlyozta.
Az elméleti ismertetőt Németh László és Ertner Péter, vezető technológus tolmácsolásában a termékek funkcionalitását, gyors megtérülést biztosító alkalmazásuk előnyeit és mikéntjét gyakorlati példákon illusztráló bemutató követte.
Biztonságos üzemeltetés - Alerant támogatással
Az Alerant Rt., BEA technológiai központként, négy elemből álló, biztonságos üzemeltetést garantáló alkalmazástámogató szolgáltatás csomagot is kínál ügyfelei számára.
a/ BEA First Line támogatás
BEA Systems termékek first line támogatási igényét telefonon keresztül bejelentő ügyfelek - a körülmények Alerant szakemberekkel történő tisztázását, pontosítását követően - a BEA Systems Production vagy Development support szolgáltatásán keresztül kapnak azokra, az Alerant közvetítésével, megnyugtató választ.
A szolgáltatás a BEA eSupport rendszer teljeskörű adminisztrálását, a fejlesztői és futtató környezetek leírásának folyamatos karbantartását, az esetek bejegyzését és a támogatási folyamat lebonyolítását egyaránt tartalmazza.
A szoftverkövetést biztosító BEA standard supporttal megegyező, annak árában foglalt BEA First Line szolgáltatás egyben a BEA termék licenszek upgrade-jének is biztosítéka.
b/ Emelt szintű First Line támogatás
Üzemeltetők és fejlesztők számára telefonon, illetve helyszíni szakértői napok igénybevételével nyújtott havi díjas szolgáltatás. A munkanapokon 8 és 18 óra között érkező kéréseket, kérdéseket - azok jellegétől függően - telefonon keresztül, vagy az ügyfélhez kiszállva teljesítik, válaszolják meg az Alerant BEA szakértői. Az átalánydíjban foglalt havi 16 óra szabad felhasználású szakértői támogatás szükség esetén, külön díjazás ellenében, bővíthető. A helyi szakértői napok keretében fejlesztői és üzemeltető tanácsadást, architektúra felügyeletre vonatkozó proaktív üzemeltetői támogatást kérhetnek az ügyfelek, illetve a BEA eszközben futó alkalmazásokban kisebb módosítások is elvégeztethetők.
c/ Készenléti ügyelet
Választhatóan, heti 5x12, 7x12, illetve 7x24 órán keresztül telefonon vagy elektronikus formában fogadja ügyfelei bejelentéseit az Alerant. BEA szakértőik, a választott szolgáltatás típushoz kötött időn belül hozzálátnak megoldani a problémát. A készenléti ügyelet az "Emelt szintű BEA támogatás"-t is tartalmazza.
d/ HP Mission Critical Support
BEA technológián alapuló üzleti kritikus megoldásokra dolgozta ki, közösen a HP Magyarországgal, Mission Critical support szolgáltatás csomagját az Alerant. A HP Critical Support for BEA szolgáltatás csomag a BEA alkalmazásokon és az azokat támogató IT infrastruktúrán egyaránt magas rendelkezésre állást és megfelelő teljesítményt biztosít. Proaktív szolgáltatás elemei a problémák előrejelzésére, megelőzésére és megoldására egyaránt alkalmasak. Mivel rugalmasan testreszabhatók, a support az ügyfél üzemeltetési igényeihez igazítható.
Az Alerant, külön megállapodás keretében, az egyedi igények szerinti, vagyis az alap és emelt szintű BEA First Line támogatás, készenléti ügyelet és Mission Critical Support elemeket tartalmazótól eltérő szolgáltatás kidolgozásában is partner.
Partnerek és ügyfelek
Az Alerant Rt. partnerpolitikája és a tavaly ősztől a térségben elsőként működő hivatalos BEA oktatóközpont programjának ismertetése után Némethy Dániel, az ERSTE Bank Hungary Rt. informatikai igazgatója "BEA alapú megoldások egy magyar bankban" című előadásában - az architektúra előnyeit aláhúzva - mutatta be a BEA alapokon nyugvó alkalmazásintegrációjuk közelmúltban lezárult első fázisának főbb állomásait, további terveiket és a platform választásuk indokait.
Kapcsolódó cikkek
- Eladja a Synergon a horvát leánycégét
- A Google nem használhatja a Gmail nevet Németországban
- Magyar Telekom: integrált ügyfélszolgálati központ Szegeden
- Perből szövetség: SanDisk-Ritek
- Fiókirodát nyit Budapesten a BEA Systems
- Web 2.0 termékek a BEA Systemstől
- Szabványok a szolgáltatásorientált fejlesztésért
- Stratégiai szövetséget kötött a CA és a BEA Systems
- Sikeres tavalyi év, emelkedő SOA-bevételek a BEA Systemsnél
- BEA-val támogatott e-kereskedelem
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.