Szabványok a szolgáltatásorientált fejlesztésért
A Service Component Architecture (SCA) specifikáció segítségével a felhasználók programozási nyelvtől és működési platformtól függetlenül hozhatnak létre egységes szolgáltatásokat. Olyan modellt mutat be, melyben a fejlesztők több nyelvvel (például C++, Java, COBOL, PHP, XML, BPEL, XSLT), különböző programozási stílussal (aszinkron, üzenetorientált) dolgozhatnak, és eredményeképpen számos újrafelhasználható szolgáltatás komponenst alkalmazhatnak egy-egy megoldásukban. Mivel az SCA specifikációk mára már elérték a megfelelő fejlettségi szintet, a szövetség a szabványosítási eljárás elvégzésére átadta azt az OASIS-nak (Organization for the Advancement of Structured Information Standards), egy non-profit nemzetközi konzorciumnak.
Befejeződött a Service Data Objects (SDO) specifikációk kidolgozása is, mely a több helyen és eltérő formátumban tárolt adatokhoz biztosít a szolgáltatások számára egységes hozzáférést. Az SDO Java oldali szabványosításának felügyeletét a Java Community Process, a nem Java feladatokat pedig az OASIS vette át. A BEA Systems az SDO specifikációt AquaLogic Data Services termékében valósította meg.
Az Open SOA Collaboration továbbra is segíti a technológiai kezdeményezéseket, weboldala a www.OSOA.org címen a jövőben is információforrásként szolgál, ahol elérhetők a specifikáció-tervezetek, valamint fórumot biztosít a visszajelzések számára.
Kapcsolódó cikkek
- Eseményvezérelt SOA
- Fiókirodát nyit Budapesten a BEA Systems
- Java EE 5 kompatibilis alkalmazásszerver a BEA-tól
- Web 2.0 termékek a BEA Systemstől
- Stratégiai szövetséget kötött a CA és a BEA Systems
- Áprilisban ismét HOUG konferencia
- Sikeres tavalyi év, emelkedő SOA-bevételek a BEA Systemsnél
- BEA-val támogatott e-kereskedelem
- Alerant: globális erőforrás menedzsment rendszer az AstraZenecánál
- Újabb sikeres év az Alerant Zrt.-nél
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.