Jupiter: nagyon népszerűtlen a Microsoft SA konstrukciója
Az SA konstrukció olcsó éves díjú előfizetéses szolgáltatás, ami a polcról árult szoftverhez járó alapszolgáltatásokhoz képest többlettámogatást nyújt a szoftverüzemeltetőknek (oktatás, többletszoftver-hozzáférés stb. - de frissítés nincs benne!). A kedvezőbb árszinttel a Microsoft a kis és közepes vállalkozásokat akarta belasszózni. A Jupiter Media felmérése szerint a megkérdezett ilyen vállalkozásoknak alig egynegyede hajlandó ezzel a konstrukcióval foglalkozni, mert csak akkor akarnak költeni szoftverre, ha éppen van rá pénzük. És legfeljebb polcszoftvert vásárolnak, ha rászorulnak.
Az SA előfizetőknek vagy fele vélte úgy, hogy többet költött szoftverre az előfizetéses konstrukcióval, mint korábban.
A nagyvállalatok sem szeretik
Ami a nagyvállalatokat illeti, a konstrukciót nem is nekik találták ki, de egy Gartner-felmérés szerint azok se lelkesednek egyik ilyen Microsoft előfizetéses konstrukcióért sem. Mind az egy-, mind a hároméves konstrukcióra csak a Gartner-felmérésben szereplők 16-16 százaléka hajlandó előfizetni.
Az ok ismét csak az árszínvonal lehet, mert a megkérdezettek vagy 30 százaléka fontolgatta azt, hogy nem újítja meg az előfizetéseiket, ráadásul, fele még a Select és az Open konstrukcióban sem (akkor mi is van a szoftvertisztasággal?). Unják, hogy a cég fejőstehénnek nézi őket.
Közben most fedte fel a Microsoft a szerverfejlesztési koncepcióját, ami négyévenkénti lépéseket tartalmaz. Ez a cégeket végre szoftvereik pontosabb távlati tervezésére hangolhatja, de ez sem teszi vonzóbbá a Microsoft drága előfizetéses konstrukcióit, vélik a Jupiternél. Nagyon sok cég teljesen leragadt a régi állapotoknál. Például, még mindig rengetegen használják a gyakorlatilag ingyen használható, és egyébként nagyon stabil NT4v6b-t, mert semmit nem tudnának befektetni a frissítésbe, nemhogy előfizetett licenckonstrukciókba tudnák ölni a pénzüket.
Drága, de miért?
Ezek az adatok messze a szoftvertisztasági szintek alattiak, úgyhogy tényleg nem tűnnek valami nagy sikernek. Egyébként, túlzottan, más cégek sem tudták az ilyen előfizetéses konstrukcióikat rátukmálni a vevőikre (egy régebbi példa: SCO UNIX). Jóllehet, a hasonló, de nem pontosan azonos, előfizetéses szoftverbérleti konstrukciót az IBM már vagy 25 éve bevezette, még itt, a vasfüggönyön túl is. A cikkíró az első magyar cégek egyikeként próbált vele kötni ilyen szerződést, a CoCom korlátai közt lavírozva (PLIOPT, SORTMERGE). Az IBM azonban akkoriban ésszerű árakat diktált.
Elvileg, egy folyamatos, de szolid költség tehát elfogadható lehet. Más kérdés, hogy közben a szoftver bolhából elefánttá növekedett. A baj csak az, hogy a szoftvergyártók minden tücsköt és bogarat rásóznak szegény vevőkre, bár azok jó, ha csak 1 ezrelékét tudják használni a funkcióknak. Így a fejlesztések sokkal inkább a versenytársaknak szólnak (featureware, buzzware), mint a vevőknek, de könyörtelenül a vevőkkel akarják megfizettetni. Manapság az IBM (szoftverbirodalom!) sem kivétel!
Microsoft reakció
A területért felelős Microsoft menedzser elismerte, hogy a cég nehezen bírja rávenni a szakmát ezekre az előfizetéses konstrukciókra, de a Microsoft mégis úgy érzi, hogy a cég, úgymond, a pénzénél van. Persze, a nullánál minden több. Talált pénz.
Pedig a konstrukciók tényleg hasznosak, ha jól alkalmazzák. Mintapélda a magyar felsőoktatásra és államigazgatásra kötött MS szoftverlicenc megállapodás. A vállalkozók körében az iparkamarák tehetnének hasonló lépést, egyben jelentősen növelve a szoftvertisztaságot is.
Kapcsolódó cikkek
- Microsoft Dynamics: minden napra egy új ügyfél
- Június 30-ig még olcsóbbak a Microsoft magyar nyelvű termékei
- Microsoft-LG szabadalom-engedélyezési megállapodás
- A Mail2Web.com a Microsoft Partner Programban
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Üzleti intelligencia mindenkinek, Microsoft eszközökkel
- Microsoft Gold Certified Partner lett a rEVOLUTION
- Dollármilliárdos Microsoft-Lenovo szoftverüzlet
- A Microsoft mégsem akarja megvenni a Yahoo-t
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.