Oracle-konferencia: egységes ügyféltörzs tetszőleges platformú rendszerek alatt
Ha egy cég stratégiai döntéseihez az elmúlt negyedévben legtöbbet vásárló ügyfeleit szeretné meghatározni, akkor téves eredményre vezet, ha egy vállalatcsoporthoz tartozó - külön jogi egység révén az informatikai rendszerben is külön ügyfélként szereplő - cégek adatait szétválasztva kezeli, mert míg külön-külön ezek csak sokadikak a sorban, addig összesített forgalmukat tekintve a gyakorlatban - holding szinten - a legfontosabb ügyfelet jelentik. Hasonló a helyzet akkor, ha egy ügyfélről a telephelyeinek összesített adatai alapján szeretnénk információkhoz jutni.
Az adatok ilyen összefüggő vizsgálatához egy olyan logikai adatstruktúráját kell kialakítani, amelyben a külön ügyfélként kezelt egységek közötti megfelelő relációs viszonyok bevihetők. Erre azonban csak akkor van mód, ha az ügyfelekkel kapcsolatos modulok egyetlen, egységes ügyféltörzset használnak. A Customer Data Hub ezt biztosítja: olyan ügyféladat-reprezentációt valósít meg, amelyek kialakításánál mindezeket az igényeket figyelembe vették, és így alkalmas a legbonyolultabb hierarchiák és viszonyok leképezésére is.
Azok a vállalatok, amelyek minden üzleti folyamatukat az E-Business Suite vállalatirányítási rendszer moduljaival támogatják, már eddig is rendelkeztek az ezekkel együtt szállított Customer Data Hubbal, amely a modulok számára egységes ügyféltörzset biztosítottak. Azonban nem minden vállalat használ a szervezet egészében - a pénzügy-számviteltől az iparág-specifikus termelési és gyártási megoldásokon keresztül a ügyfélkapcsolatig - egységes, azonos gyártótól származó rendszereket és modulokat. E cégeknél problémát jelent a modulonként tárolt, és ezért nem konzisztens ügyféltörzs. A modulok ugyan összekapcsolhatók, de mindig problémát jelent használat közben, hogy mikor melyik modul bírálja felül a másik adatait. E problémára részben megoldást jelent egy middleware platform beiktatása, amely összeköti a modulokat, és az aktuális adatváltozásokat közzéteszi azok között, de ez sem segít abban, hogy az operatív rendszerekből az aggregált információkat (megfelelő gyorsasággal) kinyerje a döntéstámogató rendszerekhez.
Mi áll a Customer Data Hub hátterében? Az Oracle Információs Architektúra, amely hardver- és szoftvereszközök új logikai rendszerét jelenti. Az elképzelés központjában logikai magként áll a Customer Data Hub. A koncepció egyes elemei már korábban is léteztek: a Customer Data Hub ügyfélmodellje az öt éve megjelent Oracle CRM-ben kapott először szerepet, majd mindez összekapcsolódott az E-Business Suite vállalatirányítási rendszer moduljaival és kiegészítésre került speciális ügyfél felviteli, lekérdezési és egy adatgazdákat támogató felülettel. A Customer Data Hub fejlődése most azzal jutott egy újabb mérföldkőhöz, hogy elkészült az a nemzetközi szabványokon alapuló XML és Webservice felület, amelyen keresztül a nem Oracle platformon futó alkalmazások is el tudják érni az egységes adattörzset.
Az Oracle Információs Architektúra alapja - első rétege - a grid rendszer, amelynek lényege, hogy olcsó informatikai hardvererőforrások- blade szerverek, vagy ezek hiányában egyszerű PC-k - rácsba kötve, a grides működést lehetővé tevő szoftverrétegekkel összekötve a használati igényeknek megfelelő leterhelés-elosztás miatt rendkívül hatékonyan tudnak működni.
Az architektúrában egy logikai réteg következik, amely a rendelkezésre álló adathalmaz-menedzselésnek, szervezésének módját adja meg. Az Oracle elképzelése szerint ez a Customer Data Hub, amely az adatokat - például egy céggel kapcsolatban álló ügyfelek, vagy egy tudásmenedzsment rendszer információit - egyetlen központi helyen tárolja. Ez a logikai adattárolási réteg működteti az alatta levő gridet, és erre települnek rá következő rétegként az adott rendszerben alkalmazásai: például egy ügyfélszolgálati rendszer, egy banki számlavezető rendszer, egy termelésirányítási rendszer, egy webáruház stb., amelyek mind a közös ügyféltörzset használják. Ezeket az alkalmazásokat különböző - a legfelső réteget jelentő - felhasználói felületeken lehet elérni.
A Customer Data Hub nyújtotta előnyöket mostantól az terjeszti ki a vállalatok mindegyikére, hogy az architektúra négy egymásra épülő szintje köré elkészült egy fejlesztői és egy működtetési környezet. A Customer Data Hub adatai egy szabályos integrációs felületen jelennek meg, az iparági szabványként elfogadott XML vagy WebService használatával. Ezeken keresztül bármilyen, nem Oracle alapú alkalmazás képes elérni - lekérdezni és módosítani - a központi adattörzset.
A fizikai kivitelezést tekintve a központban az Oracle Customer Online modul áll az XML és WebServices elérhetőséggel. A Customer Data Hub így ott is bevezethető, ha nincs más Oracle alapú rendszer, ez esetben az ügyféltörzs az Oracle Customer Online -ban jön létre, és WebService kapcsolattal érhetik el a modulok. Bevezetése akkor is kedvező eredménnyel jár, ha csupán egy modult használ a vállalat: a hatékonyságnöveléshez ez esetben is lehetőséget teremt - adattárház létrehozása nélkül - bizonyos döntéstámogatói információk kinyerésére. A CDH bevezetésével a rendszer gyorssá válik, az adatok tisztasága és konzisztenciája nő. Az ügyféloldali szinten létrehozott egységes ügyféltörzs így adattárház vagy Corporate Performance Management rendszerek bemenete lehet.
Kapcsolódó cikkek
- Tizenegyedszer gyűltek össze a magyarországi Oracle-felhasználók
- Áprilisban ismét HOUG konferencia
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- Az Oracle Magyarországon is bemutatja az Oracle SOA Suite 10g 3.-at
- Füzes Péter az Oracle közép-kelet európai üzletfejlesztési igazgatója
- Grid-index: Magyarország gyengébb a közepesnél
- Oracle: Grid Computing és SOA a zászlón
- HOUG: tizedszer gyűltek össze a magyarországi Oracle felhasználók
- Nexon bérszámfejtés Oracle platformon
- Az Oracle jelentősen növelte piaci részesedését a kkv-k piacán
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.