Nincs többé hátrányos megkülönböztetés az internetes foglalásoknál
MTI Sajtóadatbank, 2004. június 8. 11:32
A bizottság azt követően tett lépéseket az ügyben, hogy egyre több panasz érkezett hozzá magánszemélyektől, akik azt tapasztalták, hogy a légitársaságok lakhelyüktől függően más és más árakat állapítanak meg, különösen internetes foglalások esetén. Az ebből származó árkülönbségek igen tetemesek voltak, egyes esetekben a 300 százalékot is elérték.
A panaszok szerint minden ilyen esetben teljesen azonos jegyekről volt szó: az árkülönbségeket nem lehetett sem a foglalás időpontjával, sem módosításának lehetőségeivel, sem más olyan körülményekkel magyarázni, amelyek egyébként befolyással lehetnek az árakra. Az eltérések minden jel szerint egyedül a lakhellyel álltak kapcsolatban.
Tavaly decemberben a bizottság levélben fordult 18 európai légitársasághoz, s választ kért tőlük arra a kérdésre, valóban más árakat számítanak-e fel ugyanazokért a jegyekért az utas lakóhelyétől függően, és ha igen, miért.
Április végéig 16 társaság válaszolt a bizottság levelére. Bár a többségük azt közölte, hogy nem alkalmaz ilyen megkülönböztetéseket, néhányan elismerték, hogy náluk korábban előfordultak ilyenek. Utóbbiak is azt állították azonban, hogy ezek időközben megszűntek. Ezt később a bizottság illetékes szolgálatai által végzett próbafoglalások is alátámasztották.
A legutóbbi tapasztalatok szerint a hagyományos jegyek esetében bizonyos korlátozások még mindig előfordulhatnak, de elektronikus jegyeket már szerte az unióban azonos feltételek mellett lehet vásárolni, árkülönbségek legfeljebb a kezelési költségek miatt jelentkezhetnek.
A bizottság közölte, hogy az ehhez hasonló hátrányos megkülönböztetések megelőzése érdekében továbbra is figyelemmel fogja kísérni a helyzet alakulását.
A panaszok szerint minden ilyen esetben teljesen azonos jegyekről volt szó: az árkülönbségeket nem lehetett sem a foglalás időpontjával, sem módosításának lehetőségeivel, sem más olyan körülményekkel magyarázni, amelyek egyébként befolyással lehetnek az árakra. Az eltérések minden jel szerint egyedül a lakhellyel álltak kapcsolatban.
Tavaly decemberben a bizottság levélben fordult 18 európai légitársasághoz, s választ kért tőlük arra a kérdésre, valóban más árakat számítanak-e fel ugyanazokért a jegyekért az utas lakóhelyétől függően, és ha igen, miért.
Április végéig 16 társaság válaszolt a bizottság levelére. Bár a többségük azt közölte, hogy nem alkalmaz ilyen megkülönböztetéseket, néhányan elismerték, hogy náluk korábban előfordultak ilyenek. Utóbbiak is azt állították azonban, hogy ezek időközben megszűntek. Ezt később a bizottság illetékes szolgálatai által végzett próbafoglalások is alátámasztották.
A legutóbbi tapasztalatok szerint a hagyományos jegyek esetében bizonyos korlátozások még mindig előfordulhatnak, de elektronikus jegyeket már szerte az unióban azonos feltételek mellett lehet vásárolni, árkülönbségek legfeljebb a kezelési költségek miatt jelentkezhetnek.
A bizottság közölte, hogy az ehhez hasonló hátrányos megkülönböztetések megelőzése érdekében továbbra is figyelemmel fogja kísérni a helyzet alakulását.
Kapcsolódó cikkek
- Az EU vizsgálja a filmstúdiók Blu-ray/HD DVD szerződéseit
- Az EU nagy büntetést szabott ki a Telefónica cégre
- Pornográf az európai YouTube?
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
- EU: 3 milliárd eurós program a nanoelektronikára