A Novell a világ vezető Linux megoldásszállítója
Már a központosított közbeszerzésben is elérhető
A Linux előretörése különösen igaz a közszolgálati szektorra. Az ismert költségvetési helyzetben nagyon sok megkeresés érkezik a Novell Magyarországhoz a költségvetési intézményektől, hiszen mindenki igyekszik a meglévő pénzügyi keretét a leghatékonyabban felhasználni. Jó hír a kormányzati, önkormányzati intézmények számára, hogy Novell SUSE LINUX termék és szolgáltatás kínálata már a központosított közbeszerzésben is elérhető.
Nyílt forráskód az EU-ban
A nyílt forráskódú technológiák használata egyre nagyobb teret nyer az Uniós országokban, amit nem csak a nap mint nap hallható új Linux bevezetések bizonyítanak, hanem a nyílt forráskódú megoldásoknak az Uniós stratégiákban való egyre hangsúlyosabb megjelenése is. Pl. eEurope 2005, vagy a hazai MITS (Magyar Információs Társadalom Stratégia).
Ha Linux, akkor Novell
A Novell 2004-ben fejezte be a SUSE LINUX felvásárlását, így a Linux rendszerekhez is elérhetővé vált a cég által biztosított világméretű műszaki támogatás és képzés, valamint az iparágon belül vezető szintű hálózati és biztonsági szolgáltatások. Ez vonzó alternatívát kínál azon cégek számára, akik ki szeretnék használni a nyílt forráskód számos előnyét. A Novell a vállalati megoldások – szerverektől az asztali gépekig terjedő – teljes skáláját kínálja a Linux platformra.
A Novell globális jelenléte és a vállalati szoftverek területén szerzett ismeretei a SUSE LINUX technológiáival kombinálva a Novellt egy csapásra a legerősebb vállalati Linux szállítóvá tették. A Linux rendszerek bevezetése iránt érdeklődő ügyfelek – akár adatközpontként, akár munkaállomásként szeretnék használni a Linuxot – a Novelltől megkaphatják mindazt, amire vállalati informatikai rendszereikben szükségük van.
Professzionális szolgáltatások
Bár a Linux stabil és érett operációs rendszer, egy legutóbbi felmérés szerint a nagyvállalatok a támogatás hiányát, a termékek kiforratlanságát, valamint az alkalmazások és gyakorlat hiányát emelték ki a Linux rendszerek vállalati bevezetése előtti legfőbb akadályként. A Novell Nterprise Linux Services – a Novell támogatási, oktatási és tanácsadó szolgáltatásokkal és a partnermegoldásokkal – megszünteti vagy csökkenti ezeket a korlátokat, hiszen vállalati bevezetésre kész alkalmazásokat és megoldásokat kínál a mai üzleti igényeknek megfelelő világméretű gazdasági rendszerrel támogatva.
Ma a Novell rendelkezik a világ legnagyobb Linux tanácsadói hátterével. A cég szakemberei Magyarországon is szinte bármilyen Linux kérdésben (elsősorban SUSE LINUX) készséggel állnak a felhasználók rendelkezésére a rendszertervezéstől az oktatáson keresztül az üzemeltetésig. A támogatás hiánya tehát nem jelent többé akadályt a Linux rendszerek bevezetésekor a felhasználók számára.
A választás szabadsága
A SUSE LINUX felvásárlásával és a SUSE termékek beillesztésével a Novell termék és szolgáltatás kínálatába a Novell a választás szabadságát biztosítja felhasználói számára. A Linux jó kiegészítése a tradicionális Novell termékeknek, hiszen a NetWare verhetetlen stabilitása és megbízhatósága továbbra is nélkülözhetetlen az Informatikai rendszerekben. A NetWare kiváló fájl és nyomtató szolgáltatásai, a ZENworks piacvezető PC-s hálózati felügyeleti szolgáltatásai mellé egy informatikai rendszerben a SUSE LINUX az alkalmazásszerver (Oracle, SAP, Lotus és a webszerver), valamint a munkaállomás és az irodai (office) alkalmazások oldalát biztosítja.
A Novell a Linux megoldások teljes skáláját kínálja
A SUSE LINUX a nagy és kis ügyfelek igényeit egyaránt lefedi a Linux szerver és az asztali rendszerek kínálatával. A SUSE LINUX Enterprise Server 8 a közepes és nagy méretű cégek számára a legfontosabb hálózati szolgáltatásokat kínálja az adatközpontokhoz szükséges magas fokú elérhetőséggel és skálázhatósággal. A SUSE LINUX Desktop teljes funkcionalitású Linux környezetet nyújt a végfelhasználóknak, mely e-mail, irodai programcsomag, webböngésző és távoli felügyeleti szolgáltatásokat tartalmaz. A SUSE LINUX Openexchange Server e-mail, naptár-, feladatkezelő és egyéb csoportmunka eszközökkel teszi hatékonyabbá a vállalatok működését.
A Ximian Desktop 2 teljes funkciókat nyújtó csoportmunka környezetet kínál a Linux asztali rendszerekhez, a Ximian Connector for Evolution pedig a Linux alapú Ximian Evolution® csoportmunka programcsomag és a megfelelő Windows Exchange komponensek együttműködését teszi zökkenőmentessé.
A meglévő és a Linux rendszerek integrációja
A Novell 2000. elején kezdte a Linux rendszerekre készülő megoldások felépítését, amikor a legfontosabb technológiáját, az eDirectory címtárat Linux rendszerekre is elérhetővé tette. 2003. áprilisában jelentette be a Novell, hogy a NetWare operációs rendszerén futó összes megszokott és bevált szolgáltatását a jövőben futtathatóvá teszi NetWare és Linux kerneleken is, és a Novell teljes, világméretű műszaki támogatásával egészíti ki. A Novell Nterprise Linux Services néven piacra került termék integrált fájl-, nyomtatási, üzenetkezelő, címtár- és felügyeleti szolgáltatásokat kínál SUSE LINUX és Red Hat rendszerekre.
Az Nterprise Linux Services 1.0 a következő bevált és integrált szoftvermegoldásokat kínálja:
- Virtuális iroda – Csoportmunka lehetőségek, melyek biztosítják, hogy a felhasználók helytől függetlenül ugyanúgy végezhessék munkájukat, mint a saját íróasztaluknál.
- eDirectory – Magas színvonalú címtárszolgáltatások, melyek a személyazonosság-kezelés alapjainak biztosításával megerősítik a vállalati biztonságot és csökkentik a többplatformos rendszerek felügyeleti költségeit.
- Novell iFolder – Személyes fájlkezelés, mellyel a felhasználók mindig biztonságosan érhetik el kulcsfontosságú üzleti adataikat, függetlenül attól, hogy hol vannak és milyen számítógépet használnak.
- iPrint – Nyomtatási szolgáltatások, melyekkel a felhasználók bárhonnan könnyedén nyomtathatnak, így csökkenthető az informatikai támogatás terhelése.
- NetMail – Internetes üzenet- és naptárkezelés, mely elősegíti a produktív csoportmunkát, és könnyedén követi az ügyfél növekedését.
- iManager – Web alapú menedzsment az üzleti rendszerplatformok felügyeletének egyszerűsítéséhez és költségeinek csökkentéséhez.
- Novell Resource Management – A Ximian Red Carpet rendszerre épül, mely a világ vezető biztonságos és automatizált szoftverfelügyeletét kínálja Linux szerverekhez.
A Novell ZENworks legújabb, 6.5-ös változatával a vegyes hálózati környezetben működő NetWare, Linux és Windows szerverek, valamint asztali gépek felügyelhetők, hiszen a ZENworks 6.5 tartalmazza a ZENworks Linux Management (korábban Ximian Red Carpet Enterprise) megoldást, amely a SUSE LINUX és a Red Hat Linux szerver és asztali rendszerekhez nyújt biztonságos felügyeleti szolgáltatásokat.
Kapcsolódó cikkek
- Best of Interop díjat nyert a Novell ZENworks Linux Management
- A Capgemini is támogatja a Novell SUSE Linux megoldásait
- SAP-Novell: Közös Linux-támogatás
- Novell-SAP LinuxLab közös fejlesztés
- Intelligens, automatizált nagyvállalati Linux-felügyelet
- Új SUSE Linux Enterprise Thin Client megoldás
- A Novell bemutatta legújabb nyílt vállalati megoldásait a BrainShare 2007 konferencián
- Novell Open Workgroup Suite: további előnyöket kínál az ügyfeleknek
- A HSBC bank is kihasználja a Novell-Microsoft megállapodás előnyeit
- Virtualizáció SUSE Linuxon SAP alkalmazásokhoz
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.