IDC roadshow: Az outsourcing szerepe Kelet-Közép-Európában

forrás Prim Online, 2004. augusztus 10. 16:08
A 2004-es Outsourcing Roadshow megszervezésével az IDC CEMA fórumot kíván teremteni az informatikai és üzleti folyamatok kihelyezésében rejlő előnyök megvitatására. Szeptembertől novemberig hat regionális központban lesz megrendezve a konferencia-sorozat. (Bécs, Budapest, Varsó, Zágráb, Moszkva, Prága). 2004. szeptember 30-án a Corinthia Hotel Aquincumban kerül sor a budapesti állomásra. Az IDC elemzőinek vitaindító előadásait regionális és helyi partnerek prezentációi követik a programban. A résztvevők megtudhatják, miként kényszeríti rá az egyre élesebb verseny a régió vállalatait arra, hogy erőforrásaikat üzleti alapfolyamataik köré koncentrálják, és hogyan válhat az outsourcing az átalakulás szerves részévé.
„A közép-európai szervezetek egyre inkább felismerik a külső támogatás szükségességét, és ezzel párhuzamosan a tanácsadó cégekbe vetett bizalmuk erősödése is megfigyelhető” - mutat rá Vladimir Kroa, az IDC CEMA programmenedzsere. „E trend előrehaladásával egyre kézzelfoghatóbbá válnak majd a belső folyamatok tényleges költségei, ez pedig az outsourcing-piac további erősödéséhez vezet." Az IDC kutatási eredményei szerint a Cseh Köztársaságban, Magyarországon és Lengyelországban 2008-ig évente átlagosan 20,9 százalékos növekedés várható az informatikai erőforrás-kihelyezésre fordított kiadások terén. Egyre gyakrabban fordul elő, hogy a vállalatok külső szolgáltatókra bízzák üzleti folyamataik némelyikét (pl. az ügyfélszolgálati call center üzemeltetését vagy a bérszámfejtést). „Az informatika és az üzleti folyamatok kapcsolatának komplex jellege szintén növeli a keresletet az outsourcing iránt” - vélekedik Vladimir Kroa. „Fontos, hogy rávilágítsunk, miként lehet a leghatékonyabban elvégezni ezeket a feladatokat.”

Pontosan ezért döntött az IDC úgy, hogy az idén a kelet-közép-európai régióban is megrendezi Outsourcing Roadshowját. A konferenciákon a szervezet helyi partnerei is beszámolnak majd a térség egyes outsourcing-piacaira jellemző, egyedi tapasztalatokról. A rendezvénysorozat minden állomása értékes találkozási lehetőséget tartogat a vállalati szféra informatikai és műszaki vezetői, operatív igazgatói és középvezetői, valamint a szolgáltatócégeknél és a végfelhasználó szervezeteknél dolgozó outsourcing-szakemberek számára.

Az erőforrás-kihelyezés új módszerei és stratégiái mellett az előadások a kelet-közép-európai végfelhasználói szervezetek szükségleteinek kielégítése szempontjából optimális outsourcing-szemléletet is felvázolják. A roadshow feltárja, milyen mértékig képes átvenni egy outsourcing-szolgáltató a belső rendszerek és folyamatok kezelését, bemutatja a kivitelezéshez szükséges világos és haladó szemléletű átállási tervet, azonosítja az outsourcing-szolgáltatókkal folyatott együttműködés kommunikációs csatornáit, behatárolja a felszabadult erőforrások hasznosításának lehetőségeit, és képet ad a tartós sikert garantáló partnerkapcsolati modellekről.

A roadshow állomásai az outsourcing fontos területeit állítják a középpontba:

az informatikai szolgáltatások kihelyezését,
a hálózati és az asztali gépes környezet kihelyezését,
a web hosting és rendszerinfrastruktúra-szolgáltatások igénybevételét,
az alkalmazás-kezelési és rendszerarchitektúra-hozzáférési szolgáltatások hasznosítását, valamint
az üzleti folyamatok kihelyezését.

Szeptembertől novemberig a roadshow a következő városokban áll meg:

Bécs Szeptember 22
Budapest Szeptember 30
Varsó Október 7
Zágráb Október 21
Moszkva November 18
Prága November 30

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01