Csökkent az internet-előfizetések száma - Axelero, IHM
Megyeri Tibor, az Axelero marketingosztály-vezetője elmondta: a társaság ügyfeleinek száma a második negyedévben 4 százalékkal nőtt, s július végére elérte a 238 ezret.
A marketingvezető kifejtette: a kapcsolt vonali előfizetők száma már egy-két éve folyamatosan csökken, miközben egyre többen érik el a világhálót szélessávon. Hozzátette: míg a KSH adatai
szerint a teljes piacon a második negyedévben a dial up-os előfizetők száma 15 százalékkal mérséklődött, addig az Axelero esetében csak 6 százalékkal. A társaság esetében a széles sávú
előfizetők aránya ugyanúgy 16 százalékkal nőtt, mint a KSH teljes piacra vonatkozó adatai szerint.
Az osztályvezető az adatszolgáltatással kapcsolatban elmondta: a számokat a szolgáltatóktól önbevallás alapján gyűjti össze a hivatal, s ezért nem tudja pontosan megmondani, hogy miért csökkent az előfizetők száma. Elképzelhetőnek tartotta azt is, hogy a második negyedévben több előre fizetett internetelérés is lejárt, s ezeket nem újították meg az ügyfelek.
Szathmári Géza, a mintegy 50 ezer ügyféllel rendelkező GTS-Datanet Távközlési Rt. vezérigazgatója szerint szintén nem csökkent az ügyfelek száma. Hozzátette: az valóban igaz, hogy a dial up-os ügyfelek nagy számban váltanak át széles sávra. Példaként megemlítette, hogy míg az elmúlt időszakban a dail up-os ügyfelek száma 0,7 százalékkal csökkent, addig a széles sávúaké 5 százalékkal nőtt.
Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) álláspontja szerint 2004. első és második negyedéve között a kismértékű előfizetésszám-csökkenés ellenére a piac összességében nőtt, amit bizonyít az is, hogy az internet-hozzáférési szolgáltatók nettó árbevétele 10 százalékot meghaladó mértékben 10 milliárd forintról 11 milliárd forint fölé emelkedett.
A tárca szerint az előfizetésszám-csökkenés túlnyomó része a korszerűtlen kapcsolt vonali előfizetések számának jelentős mértékű mérséklődéséből származott, mintegy 48 ezerrel kevesebb ilyen előfizetést regisztráltak a második negyedévben, mint az első negyedévben. Összességében azonban az előfizetések száma ennél jóval kisebb mértékben, mindössze 17 ezerrel csökkent, mivel a zsugorodást jórészt ellensúlyozta a korszerű szélessávú technológiák előfizetői
számának mintegy 35 ezres bővülése. A két szám közötti különbséget az IHM szerint vélhetően az magyarázza, hogy számos kis- és középvállalat, amely eddigi több kapcsolt vonali előfizetést is fenntartott, átállt egy-egy lényegesen több lehetőséget kínáló szélessávú szolgáltatásra.
A minisztérium szerint ugyancsak kedvező tendenciát mutat az internethasználat alakulása is. Az IHM által megrendelt kutatások szerint míg 2002 augusztusában a lakosság 14,8 százaléka használta az internetet, addig 2004 második negyedévben már 23,3 százaléka. Ezzel párhuzamosan csökkentek a használatban megmutatkozó területi különbségek is: míg 2002 augusztusában a fővárosiak 31 százaléka, a városokban lakók 14 százaléka és a falvakban lakók mindössze 8 százaléka internetezett, addig 2004 első félévére a falvakban megduplázódott a világhálót használók aránya és 16 százalékra emelkedett. Ugyancsak a fővárosit meghaladó mértékben, 8 százalékponttal nőtt a városokban is az internethasználat, s elérte a 22 százalékot. A fővárosban az arány 38 százalékra változott.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes tisztaDSL konstrukció az Interware-nél
- Nem elég széles sávú a szélessávú internet Amerikában
- Bővült a széles sávú internetezők tábora
- KSH: Tovább nőtt a szélessávú internet-előfizetők tábora
- Szakmai konferencia és ingyenes programok a szélessáv jegyében
- 2011-re minden háztartás elérheti a széles sávot
- Szélessáv Napja és szélessávkereső az internet hazai elterjedéséért
- Nyugat-Dunántúl: 75,1 százalékos szélessávú internet lefedettség
- Kovács Kálmán: önmagában nem elegendő az internet-hozzáférés biztosítása
- Az év végére minden iskolában szélessávú internet lesz
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.