"Intelligens szervezetek" létrehozása - az IDC Roadshow fő jelmondata

forrás Prim Online, 2004. október 13. 17:10
Az IDC Business Intelligence Roadshow arra keres választ, miként lehet az üzleti döntéshozatal megalapozottságát fokozni a rendelkezésre álló információforrások segítségével. A térség hét városát (Budapest, Bukarest, Moszkva, Prága, Bécs, Varsó, és Zágráb) felkereső rendezvény bemutatja, hogyan javítja a különálló rendszerek és adatszigetek összekapcsolása az üzleti folyamatok hatékonyságát és a beruházások megtérülését. Az IDC munkatársai mellett elismert ágazati szakemberek, az üzleti információkezelés (BI) szaktekintélyei és regionális partnerek, mint Sybase és Cognos segítenek a résztvevőknek körüljárni a témát. A roadshow budapesti állomása 2004. november 30-án a Marriott Hotelben kerül megrendezésre.
A piaci változások nyomán régiószerte egyre nagyobb az igény az üzleti információk megfelelő feldolgozása iránt. A térség szervezeteinek soha nem látott adattömeggel kell megbirkózniuk. A liberalizáció és a privatizáció még a kisebb országokban is számos ágazat - pl. a távközlés és a közüzemi szolgáltatószektor - vállalatait kényszeríti új ügyfélszámlák millióinak kezelésére. Az egymásra épülő, vertikális piacok mind nagyobb mértékben függnek az információs rendszerektől, és az így kialakuló óriási adatbázisok és bonyolult IT-folyamatok kapcsolata pedig nem mindig biztosított. A pénzügyi szektorban az elektronikus bankszolgáltatások (e-banking) iránt növekvő lakossági és vállalati érdeklődés követeli meg a hatékonyabb adathasznosítást és adatcserét.

„És ez a trend a közeljövőben sem változik" - mutat rá Tom Vavra, az IDC CEMA-régiójának informatikai piacokért felelős programmenedzsere. „Sajnos a vállalatok sok esetben anélkül telepítettek környezetükbe új adatbázisokat és számítógépes rendszereket, hogy érdemi tervet készítettek volna a beáramló óriási adattömeg hasznosítására és kezelésére. Ennek eredményeképpen adatbázisaik és folyamataik ma egyáltalán nem, vagy csak kezdetlegesen képesek együttműködni egymással. A BI-megoldások az adatbázisok és a folyamatok integrálásával egyszerűsítik és hatékonyabbá teszik a működést, ráadásul az üzletmenet más területein - pl. az értékesítésben vagy a logisztikában - is új módszereket, stratégiákat biztosítanak az eredményesség javítására."

Ennek az ígéretes lehetőségnek köszönhető, hogy az IDC idén is megrendezi a régióban immár hagyományosnak számító BI-roadshowját. Az országspecifikus tapasztalatokkal rendelkező helyi partnerek, mint (SAP, Microsoft, Adastra, és Geac) bevonásával megszervezett konferenciasorozat minden állomása hasznos fórumot biztosít a vállalatuk adatainak, rendszereinek és folyamatainak jobb hasznosítására törekvő operatív és stratégiai vezetők, informatikai és marketingigazgatók, valamint az üzleti információs rendszerek, adattárházak és tudásbázisok felelősei számára.

A program bemutatja a térség végfelhasználói szükségleteinek kielégítésére alkalmas, új technológiákat, stratégiákat és bevált módszereket. Egy kis ízelítő:


Ą Miként lehet hasznosítani és optimalizálni az ERP- és CRM-beruházásokat az üzleti információk megfelelő kezelésével?
Ą Hogyan foghatnak hozzá az üzleti élet szereplői a vállalati teljesítménymenedzselés (CPM) előnyeinek hasznosításához?
Ą Milyen kapcsolatban áll egymással az üzleti információk kezelése, a tartalomkezelés és a portálműködés?
Ą Hogyan fest egy sikeres üzleti információs rendszer ajánlott architekturális, technológiai és módszertani háttere?
Kulcsszavak: konferencia roadshow IDC

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01