KSH: tovább csökken a vezetékes távközlési vonalak száma
A mobiltelefon-előfizetések száma változatlanul nő, az előfizetők száma meghaladta 8,4 milliót.
A mobiltelefonokról kezdeményezett hívások darabszáma és összesített percideje is a valaha mért legnagyobb értéket érte el a KSH szerint.
Az idén a harmadik negyedévében az előzetes adatok szerint 3,6 millió vezetékes telefonvonal volt üzemben. A vezetékes fővonalak száma 32 ezerrel csökkent, ezen belül az ISDN-csatornák száma 4400-zal.
A mobil-előfizetések száma a harmadik negyedév végére 156 ezerrel, az elmúlt 12 hónapban pedig 793 ezerrel bővült, s megközelítette a 8,4 milliót. A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma 81,1-ről 82,7-re emelkedett, ami 8,1 százalékponttal haladja meg a bázisidőszakét.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma, az internethívások adataival együtt, hivatkozott időszakban 783 millió volt. A KSH elemzése alapján az elmúlt időszakhoz képest a csökkenés számottevő, ez éves szinten mintegy 8,8 százalékos visszaesést jelent.
A vezetékes hálózatban kezdeményezett hívások időtartama 2,4 milliárd perc volt, ami 10 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál.
A harmadik negyedévben újabb csúcsokat értek el a mobilhálózati forgalmi mutatók: 40 millióval több kezdeményezett hívással, az összes mobiltelefonálással töltött percidő is 99 millióval nőtt.
A harmadik negyedévben a vezetékes hívások hossza csökkent, a mobilhálózatokban nőtt.
A vezetékes hálózatban 3 a mobilhálózatban 1,5 percig tartott egy átlagos hívás. Az átlagosan 14,8 percig tartó internethívások nélkül a vezetékes hívások nélkül a vezetékes hívások 2,3 percig tartottak. A mobilhálózatban kezdeményezett hívások átlagosan 6 másodperccel rövidültek, de még így is közel 12 másodperccel tovább tartanak, mint az előző év azonos időszakában. A negyedév során egy előfizetőre átlagosan 235 perc beszélgetés jutott, ami 7 perccel haladja meg az eddigi legmagasabb, 2004 második negyedévében elért értéket.
A harmadik negyedévében az internetszolgáltatók száma 91 volt, egy évvel korábban 73, így a harmadik negyedévének végére az internet-előfizetések száma meghaladta a 675 ezret, ami 3,5 százalékkal volt több az előző negyedév végi és 13 százalékkal a 2003. harmadik negyedév végi értéknél. Az I-IX. hónapban az előfizetések számának 3,5 százalékos növekedési üteme jelentősen elmaradt az előző év azonos időszakában mért 11,4 százalékos növekedési ütemtől.
Az összes internet-előfizetésen belül a modemes előfizetések száma 3 százalékkal, az ISDN-vonali előfizetések száma 1,7 százalékkal, a bérelt vonali előfizetések száma 0,5 százalékkal, az egyéb előfizetések száma 5,7 százalékkal csökkent. A harmadik negyedévben 11 százalékkal nőtt az xDSL-vonali előfizetések száma, a kábeltelevíziós internet-előfizetések száma 14 százalékkal, és a vezeték nélküli előfizetések száma 7 százalékkal bővült.
Kapcsolódó cikkek
- Előfizetői szerződések: lesújtó tapasztalatok
- Üzleti Vezetékes szám opció a Vodafone-tól
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- MS munkahelyi telefonok új generációja
- Az NHH megkönnyíti a hűségszerződések felmondását
- A Hungarotel féláron kínálja internet- és telefonszolgáltatását
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Leginkább telefonszámla-csökkentés miatt vesznek telefonközpontot a budapesti kisvállalkozások
- Bővült a széles sávú internetezők tábora
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.