Továbbra is dinamikusan emelkedik a lakossági mobilbanking ügyfelek száma
forrás Prim Online, 2004. december 6. 12:53
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. - a Sun
Microsystems Magyarország Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri
a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus
gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalóban a pénzügyi szektor
internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.
Az internetes alkalmazások jövőjére vonatkozó pénzintézeti várakozásokat mutató GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index év elején elkezdődött csökkenése folytatódott, a mutató 2004 második negyedévében a 11,7-es értéket vette fel. 2004 június 30-án 396 ezer lakossági és 61 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél.
A lakossági internetbanking ügyfelek száma 2003 juniusához viszonyítva 41%-kal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 24%-kal emelkedett. A bankok és a GKI várakozása szerint, 2004 folyamán továbbra is dinamikusan nőhet az internetbanking ügyfelek száma: a lakossági ügyfeleké 35-40%-kal a vállalatiak pedig 28-30%-kal.
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2004. június 30-án kb. 540 ezer lakossági és 59 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 10%-kal, egy év alatt pedig 69%-kal növekedett.
A lakossági internetbanking ügyfelek száma 2003 juniusához viszonyítva 41%-kal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 24%-kal emelkedett. A bankok és a GKI várakozása szerint, 2004 folyamán továbbra is dinamikusan nőhet az internetbanking ügyfelek száma: a lakossági ügyfeleké 35-40%-kal a vállalatiak pedig 28-30%-kal.
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2004. június 30-án kb. 540 ezer lakossági és 59 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 10%-kal, egy év alatt pedig 69%-kal növekedett.
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- 1,1 millió dolláros banki csalás
- Egyedi fejlesztésű banki szoftver – Montana módra
- Azonosítatlan ügyfélszükségletek gátolják a bankoknál a forgalomnövekedést
- Raiffeisen + HP: Magyarország legnagyobb AMD-alapú PC eszközparkja
- A pénzintézetek az adatminőséget a kockázatkezelés kulcskérdésének tekintik
- A bankok elavuló számítógépes alaprendszereik átalakítására készülődnek