(Net)piaci rekordok
forrás Prim Online, 2004. december 29. 10:20
Tegnap adtunk hírt az amazon.com karácsonyi rekordjairól, de a magyar
online kereskedelem is megélénkülőben. A NetPiac lassan hat éves
történetének (1999. február 3-án alakult a cég) legjobb évét zárta,
árbevétele 53 százalékkal haladta meg az előző évit, és 7,5 százalékkal
a tervezettet.
Az idén már számottevő nyereséget is felmutató online DVD- és videó áruház sikerei elsősorban a karácsonyi forgalomhoz kapcsolódik, október végén még hajszál pontosan a terveknek megfelelően alakult a forgalom. Novemberben a napi rendelések értéke elérte, majd jelentősen meghaladta az egymillió Ft-ot, és ez kitartott Karácsonyig.
A rendelések száma közel 60%-kal nőtt és kb. megduplázódott az egy rendelésre jutó termékek darabszáma - ez egyúttal azt is mutatja, hogy az értékesítés zömét kivető DVD-k átlagára jelentősen csökkent. (Az áruház termékkatalógusában már 200 db fölött van az ezer Ft alatti DVD-k száma és több száz DVD kapható 2-3 ezer Ft közötti áron.)
A Netpiac tapasztalatai szerint egyre többen részesítik előnyben a futáros szállítást a postával szemben, és nőtt - különösen decemberben - a kártyával fizetők száma.
A Netpiacnál 2004 a műszaki fejlesztések éve is volt. Az online áruház az idén indította el saját fejlesztésű, Linux-alapú call-centerét, és ingyenes IP-telefonnal kötötték össze az irodákat. A postázó rendszer automatizálásának utolsó lépését is elvégezték: most már a beérkező pénzek feldolgozása is teljesen automatikus azzal, hogy elkészült a PEK (Postai Elszámoló Központ) integrációs-modul.
A rendelések száma közel 60%-kal nőtt és kb. megduplázódott az egy rendelésre jutó termékek darabszáma - ez egyúttal azt is mutatja, hogy az értékesítés zömét kivető DVD-k átlagára jelentősen csökkent. (Az áruház termékkatalógusában már 200 db fölött van az ezer Ft alatti DVD-k száma és több száz DVD kapható 2-3 ezer Ft közötti áron.)
A Netpiac tapasztalatai szerint egyre többen részesítik előnyben a futáros szállítást a postával szemben, és nőtt - különösen decemberben - a kártyával fizetők száma.
A Netpiacnál 2004 a műszaki fejlesztések éve is volt. Az online áruház az idén indította el saját fejlesztésű, Linux-alapú call-centerét, és ingyenes IP-telefonnal kötötték össze az irodákat. A postázó rendszer automatizálásának utolsó lépését is elvégezték: most már a beérkező pénzek feldolgozása is teljesen automatikus azzal, hogy elkészült a PEK (Postai Elszámoló Központ) integrációs-modul.
Kapcsolódó cikkek
- Milliárdos bevételt vár új szoftverétől a SaveAs Kft.
- A KarstadtQuelle internetes forgalma átlépte a kétmilliárd eurót
- Axelero Marketline - tavaly 18 százalékkal nagyobb forgalom
- Rekordok az Amazonnál
- Az Amazon megvásárolta a legnagyobb kínai internetes áruházat
- A Yahoo! megvásárolja a Kelkoo internetes kereskedelmi portált
- Az IBM megvásárolta a Think Dynamics társaságot
- IBM: új technológiák és források
- Több, mint 7 milliárdos forgalommal zárta az évet a Marketline
- MÁV Informatika - 90 milliós üzemi eredmény, elektronikus piactér