Kiválasztották a 2005-ös World Cyber Games verseny játékait

forrás Prim Online, 2005. január 25. 12:26
A World Cyber Games Rendezőbizottsága (www.worldcybergames.com) véglegesítette és egyúttal be is jelentette annak a nyolc játéknak a nevét, amelyekben a versenyzők indulhatnak a novemberben Szingapúrban megrendezésre kerülő világverseny döntőjén.
A nyolc játékból hat PC-, kettő konzol-játék. Bár a versenyen játszható játékok száma nem változott az elmúlt évhez képest, az ‘Unreal Tournament’ és a ‘Project Gotham Racing 2’ helyére egy Real Time Strategy típusú PC játék, a ‘Warhammer 40,000: Dawn of War (Warhammer 40K)’, illetve egy konzol alapú akciójáték, a ‘Dead or Alive Ultimate került. Az utóbbi az első akciójáték a WCG történetében.

A Warhammer 40K-t tavaly szeptemberben mutatták be az Amerikai Egyesült Államokban. A játék idén először szerepel a WCG játékainak listáján és az új generációs RTS játékok típusához tartozik. A játékot a hozzáértők a Starcraft utódának tartják. A Warhammer 40K-t tavaly a híres amerikai Web-magazin, a Game Spy (www.gamespy.com) az általa legjobbnak tartott 20 játék közé választotta.

A Dead or Alive Ultimate, a Dead or Alive sorozat legújabb része idén a konzol-játékok között kap szerepet a bajnokságban. Októberi bevezetése óta a játék az Xbox-nak elnyerte a killer triple-A besorolást, és megjelenése óta világszerte nagy népszerűségnek örvend. A WCG rendezőbizottsága az akciójáték bevezetésétől azt várja, hogy a rendezvényen részt vevő játékok száma tovább növekszik. Korábban kizárólag RTS, FPS és sport típusú játékok szerepeltek az eseményen. A játéktípusok repertoárjának bővítése intenzívebb szórakozást ígér a nézők számára is.

A WCG hivatalos játékainak kiválasztása előtt a rendezőbizottság számos országban online-kutatásokat folytatott a játékosok és közösségeik körében, továbbá szakértők véleményét is kikérte, hogy a végleges döntésnél a játékosok igényeit és a világ játékpiacának trendjeit is szem előtt tarthassa. A felmérésekből kiderült, hogy komoly igény van a korábbi, főként FPS-típusú játékokból álló paletta gazdagítására, és a már említett, új típusok felvételére. Kiemelt figyelmet kapott az újságírók technikai ellátásának javítása, valamint a sportesemény-jelleg biztosítása is.

A WCG 2005 hivatalos játékainak bejelentését követően a rendezőbizottság minden egyes játék esetében tájékoztatni fogja a World Cyber Games 2005 helyi szervezőit a szabályokról és a játék menetéről, a nemzeti selejtezők zökkenőmentes lebonyolítása érdekében.

A bejelentés egyben üzenet a WCG 2005 részt vevő országainak számára, hogy kezdjék meg az országos bajnokságok szervezését, amelyek alapján eldől, hogy az egyes országokat ki képviseli majd a novemberi világversenyen. A legkorábban márciusban induló online és offline országos selejtezők közel 1,25 millió játékost érintenek majd világszerte.

A World Cyber Games 2004 San Francisco-i döntője volt az első a játék történetében, amelyet külföldön rendeztek. Ennek sikerére alapozva jutottak a szervezők arra az elhatározásra, hogy a 2005. novemberében megrendezendő öt napos döntőre Szingapúrban kerüljön sor, a Szingapúri Gazdasági Fejlesztési Tanács (Singaporean Economic Development Board) aktív közreműködésével. Az ICM, a World Cyber Games központi szervezője még nagyobb hangsúlyt fektet a világ legnagyobb e-sport fesztiváljának idei döntőjére, amely egy igazi ázsiai informatikai nagyhatalom területén kerül megrendezésre. A verseny döntőjében 70 részt vevő ország 800 játékosa méri össze tudását.

WCG 2005 Hivatalos Játékai


PC : 6 Játék
1) StarCraft: Brood War – RTS
2) WarcraftⅢ: Frozen Throne – RTS
3) Warhammer 40,000 : Dawn of War - RTS
4) Counter Strike: Source – FPS
5) FIFA 2005 - Sports
6) Need for Speed : Underground 2 – Sports

Konzol : 2 Játék
7) Halo 2 (Console/Xbox) - FPS
8) Dead or Alive Ultimate (Console /Xbox) – Action
Kulcsszavak: játék verseny

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50