A 3M Hungária az update software CRM-rendszerét választotta

forrás Prim Online, 2005. január 26. 14:01
Hosszas előkészületek után a 3M Hungária Kft. sikeresen vezette be az update software CRM-szoftverét és ezzel az átalakítással megtette az első lépést, ahhoz hogy ügyfélközpontú szervezetté váljon. A cég a már jól bevált Six Sigma módszer segítségével elemezte és értékelte üzleti folyamatait, hogy megtegye a változtatáshoz szükséges lépéseket.
A 3M Hungária Kft., a 3M értékesítéssel foglalkozó hazai irodája 1991-ben vált függetlenné, jelenleg sales- és marketing tevékenységet folytat. A 3M központja Minnesota államban, St. Paulban található. A cég 1960 óta aktív résztvevője a magyar piacnak. A saját területén a legnagyobb gyártóbázisúnak számító vállalat igen sokoldalúan fejlődött a különböző technológiák terén az elmúlt száz évben. A 3M körülbelül 67 000 szakembert foglalkoztat a világ 60 országában, és 50 000 különböző terméket gyárt és értékesít. A cég többféle üzleti tevékenységet folytat, például a védelem, a biztonság, a fogyasztói- és irodai termékek, a telekommunikáció, az elektrotechnika, az elektronikai felszerelések és orvosi cikkek terén. A 3M-hez köthetők a következő ismert háztartási márkanevek: a Scotch, a Post-it, a Littmann, a Scotch-Brite, a Thinsulate, a Scotchlite és a Scotchprint.

A cég a legjobb CRM-szoftver kiválasztásakor három terméket vizsgált meg: egy amerikai szoftvert, egy Törökországban a 3M által fejlesztett megoldást, és az update software marketing.manager nevű CRM-rendszert. A cég olyan forgalmazót keresett, aki már bizonyított Magyarországon és a megfelelő szakembereket is biztosítani tudja a vállalatnak. Az is fontos szempont volt, hogy egy olyan rugalmas megoldást találjanak, ami könnyedén alakítható a cég speciális igényeihez. Ezért esett a választás a marketing.manager nevű CRM-megoldásra, amely igen ígéretesnek bizonyult a Six Sigma vizsgálatok alkalmával.

A CRM rendszer bevezetése 2004. januárjában kezdődött. A felhasználók végigkísérhették a rendszer tesztelésének fázisait, azért, hogy később egy felhasználóbarát és a valódi követelményeket kiszolgáló konfigurációt használhassanak. A különböző üzleti egységek, a pénzügyi, IT és HR szektorok vezetőit, valamint a 3M Hungária vezérigazgatóját is bevonták a munkálatokba az elemzők. A közösen tesztelt rendszert elfogadták, és további tesztelésnek vetették alá a vállalat egyik részlegében. A belső tesztelést követően további tárgyalások következtek a felhasználói közösségekkel.

A rendszer használatával kapcsolatban a tesztperiódus végén kaptak eligazítást a dolgozók. Az összes 3M alkalmazott részt vett egy alapfokú tréningen, még azok is, akik nem dolgoznak közvetlenül a szoftverrel. Ezzel mindenki betekintést nyert a program lehetőségeibe és működésébe. Az értékesítés és marketing területen dolgozók kiscsoportos képzésekben vehettek részt.

Alig hat hónappal a tesztmunkálatok megkezdése után, 2004. júniusában a marketing.manager nevű CRM-rendszer már élesben működhetett. Az üzembe helyezés gyorsasága nemcsak a marketing.manager rendszer rugalmasságán és cég-specifikusságán múlt, hanem azon is, hogy mindenki közreműködött a beüzemelésében.

A 3M Hungária számára az első és legfontosabb előnye a megoldásnak, hogy az addig szerteágazó, több tucat vásárlói adatbázist egyetlen könnyen áttekinthető és hozzáférhető rendszerbe integrálja. Két hónappal a CRM rendszer beindítása után az adatbázis már több mint 20 000 cég információit tárolta. Ráadásul két másik fontos területen is segítséget nyújt az új szoftver: az „elveszett” hívásokról és az „elfeledett” értékesítési lehetőségekről is tárolja az információt. Mivel az egyes egységek egymással közös adatbázisban dolgoznak, ezért a rendszer hatékony együttműködést biztosít.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.

2024. május 16. 14:43

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 16. 13:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38