Több mint 2 millió osztrák használja az online banki szolgáltatásokat
MTI Sajtóadatbank, 2005. február 22. 09:06
A 8,14 milliós Ausztriában már több mint 2 millióan élnek az online banki szolgáltatások lehetőségével.
A hétfőn Bécsben ismertetett legfrissebb összesítés szerint a Raiffeisen bank ausztriai ügyfelei közül 610 ezren, az Erste Banknál 580 ezren, a Bank Austria Creditanstaltnál 450 ezren, míg a BAWAG/PSK/Easybanknál 280 ezren intézik bankügyeiket számítógépes kapcsolat segítségével. Az összesítés szerint 1,6 millió osztrák rendszeresen az internetes kapcsolaton keresztül intézi banki ügyeit. Tavaly mintegy 200 ezerrel növekedett Ausztriában a banki szolgáltatásokat igénybe vevők száma.
A bankok által szolgáltatott adatok szerint az osztrák online-ügyfelek a leggyakrabban számlájuk egyenlegének a lekérdezése végett létesítenek internetes kapcsolatot a számlakezelő bankjukkal, illetve átutalásokat intéznek. Viszonylag még kevesen - főképpen a magánszemélyek közül - veszik igénybe az internetes kapcsolatot értékpapírügyletek lebonyolítására.
Az osztrák bankok az internetes szolgáltatásokért átalánydíjat számítanak fel, a pénzintézetek szempontjából az internetes szolgáltatásokat igénybe vevők a jő ügyfél kategóriájába tartoznak, mert kiszolgálásuk költsége csak a tizede a bakfiókot felkereső ügyféllel kapcsolatos költségeknek.
A bankok tapasztalatai szerint az osztrákok több mint fele azonban ragaszkodik ahhoz, hogy továbbra is személyesen intézze bankügyeit a számlakezelő fióknál. Különösen a tanácsadásnál tekintik elengedhetetlennek, hogy személyesen keressék fel a bankfiókjukat.
A bankok által szolgáltatott adatok szerint az osztrák online-ügyfelek a leggyakrabban számlájuk egyenlegének a lekérdezése végett létesítenek internetes kapcsolatot a számlakezelő bankjukkal, illetve átutalásokat intéznek. Viszonylag még kevesen - főképpen a magánszemélyek közül - veszik igénybe az internetes kapcsolatot értékpapírügyletek lebonyolítására.
Az osztrák bankok az internetes szolgáltatásokért átalánydíjat számítanak fel, a pénzintézetek szempontjából az internetes szolgáltatásokat igénybe vevők a jő ügyfél kategóriájába tartoznak, mert kiszolgálásuk költsége csak a tizede a bakfiókot felkereső ügyféllel kapcsolatos költségeknek.
A bankok tapasztalatai szerint az osztrákok több mint fele azonban ragaszkodik ahhoz, hogy továbbra is személyesen intézze bankügyeit a számlakezelő fióknál. Különösen a tanácsadásnál tekintik elengedhetetlennek, hogy személyesen keressék fel a bankfiókjukat.
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- 1,1 millió dolláros banki csalás
- Egyedi fejlesztésű banki szoftver – Montana módra
- Azonosítatlan ügyfélszükségletek gátolják a bankoknál a forgalomnövekedést
- Raiffeisen + HP: Magyarország legnagyobb AMD-alapú PC eszközparkja
- A pénzintézetek az adatminőséget a kockázatkezelés kulcskérdésének tekintik
- A bankok elavuló számítógépes alaprendszereik átalakítására készülődnek