Elkészült a Novell OpenOffice magyar nyelvű változata
Magyar nyelvű irodai csomag a Novelltől
A két szervezet még 2004 novemberében, a Novell Linux Desktop angol nyelvű verziójának bejelentésekor megegyezett, hogy kölcsönösen segítik egymás munkáját az OpenOffice, illetve a Novell Linux Desktop magyar nyelvű változatának elkészítésében. Az OpenOffice.org tavaly decemberben megjelent 1.1.4 verzióján kezdődtek el a munkálatok, amely a legfrissebb, több teszt fázisnak alávetett, stabil verzió. Az OpenOffice 1.1.4. buildek Linux/x86 és Windows platformokra érhetők el, angol és magyar felhasználói felülettel egyaránt.
A Novell és az FSF.hu közös munkájának eredménye, hogy egyesítik a korábbi FSF.hu buildek és a Ximian (Novell) buildek legjobb tulajdonságait, mint például:
„hunspell” : továbbfejlesztett magyar helyesírás-ellenőrző az angol
verzióban is (FSF.hu)
„huhyphn” : magyar elválasztás az angol verzióban is (FSF.hu)
true color ikonok (Ximian/Novell)
javító patchek (Ximian/Novell + FSF.hu)
A Novell Linux Desktopról
A Novell vállalati szintű támogatással, tanácsadással és képzéssel támogatott terméke, a Novell Linux Desktop, egy új asztali operációs rendszer. A Novell szerint a Novell Linux Desktop kiváló alternatívát jelent a magyarországi nagyvállalatoknál és intézményeknél működő asztali számítógépek mintegy 20%-ának a költséghatékonyabb üzemeltetésére. A Novell Linux Desktop szolgáltatásai a Novell vállalati környezetben már bevált szervertermékeivel megegyező kiváló biztonsági és megbízhatósági mutatókkal rendelkeznek. A Novell teljes mértékben felkészült a felhasználók támogatására a Novell Linux Desktop nagyvállalati és intézményi bevezetése során. A Novell Linux Desktop a SUSE LINUX vállalati környezetben bizonyított technológiájára épül.
A Novell Linux Desktop az alábbi elemeket tartalmazza
Az OpenOffice.org Novell változatát, egy Microsoft Office fájlformátumokkal kompatibilis szövegszerkesztő, táblázatkezelő és bemutatókészítő csomagot.
A Mozilla Firefox gyors és teljes szolgáltatáscsomagot kínáló böngészőt, – amely követi az internetes szabványokat –, és a többlapos böngészéshez és a felbukkanó ablakok letiltásához hasonló többletfunkciókat.
A Novell Evolution legteljesebb és legszélesebb körben használt Linuxos csoportmunka kliensszoftvert. Az Evolution zökkenőmentesen integrálja az e-mail, naptár, kapcsolatkezelő és feladat-nyilvántartó funkciókat egy könnyen használható alkalmazásba.
A Novell ZENworks Linux Management rendszerrel való integrációt, mely lehetővé teszi a rendszergazdák számára a Linux asztali számítógépek egy központi helyről történő könny telepítését, testreszabását és felügyeletét. Ennek köszönhetően vállalati szintű informatikai felügyelet biztosítható a szoftvertelepítés, a távoli felügyelet, valamint a frissítések és a hibajavítások telepítése során.
Kapcsolódó cikkek
- Az oktatásban is előretör a Linux
- Megjelent az OxygenOffice Professional irodai programcsomag legújabb magyar verziója
- Újabb részletek: Szabadalmi megegyezést is bejelentett a Microsoft és a Novell
- Magyar Linux oktatóközpont a Novell globális TOP 25 képzési partnerei között
- Megjelent az OpenOffice.org 2.0.4 magyar változata
- Üzleti felhasználókat is megcélzó Linux asztali rendszer a Novell-től
- OpenOffice.org 2.0.2 magyar változat
- Novell: magyar nyelvű SUSE Linux telepítése, használata - testközelből
- Hivatalosan is szabványosították az OpenDocument formátumot
- Piacon az eddigi leggazdagabb Linux disztribúció
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.